Ok. 82 proc. pracowników powróci do biur w ciągu 12-18 miesięcy, ale rozszerzone zasady zdalnej pracy pozostaną – wynika z globalnego badania zleconego przez Xerox. Firmy będą inwestować, aby dostosować się do nowego modelu działania.

„Nagły okres izolacji i zmiany w środowiskach pracy ujawniły luki technologiczne, które wymagają nowych lub dodatkowych inwestycji w nadchodzących miesiącach” – twierdzi Steve Bandrowczak, prezes i dyrektor operacyjny Xerox.

Co sprawiło największe kłopoty

Z badania wynika, że największymi wyzwaniami związanymi z przejściem na pracę zdalną był: brak przygotowania firm pod względem technologicznym (72 proc.), trudności w komunikacji między zespołami (26 proc.) i utrzymanie koncentracji przez pracowników (25 proc.).

Głównymi problemami, jakie sygnalizują respondenci, okazały się: zdalne wsparcie IT (35 proc.), nieodpowiednie rozwiązania przepływu pracy (27 proc.), brak narzędzi komunikacji i współpracy (22 proc.) i rozwiązań opartych na chmurze (10 proc.).

Co trzeci respondent w związku z home office wskazał, że obawia się o bezpieczeństwo przesyłanych danych (33 proc.), wydajność pracowników (24 proc.) i problemy technologiczne (16 proc.).  

 
W co będą inwestować

Aby złagodzić podobne problemy w przyszłości, firmy przewidują inwestycje, które pomogą im przyspieszyć proces cyfrowej transformacji – wynika z badania.

W wyniku ujawnienia luk technologicznych związanych z pracą zdalną firmy stawiają na wzrost inwestycji w technologie (55 proc.), rozwój oprogramowania w chmurze (65 proc.), zdalne wsparcie (63 proc.) i oprogramowanie do współpracy (52 proc.).

Aż 70 proc. respondentów IT na świecie widzi potrzebę ponownej oceny swoich wydatków budżetowych.
 
Ankieta została przeprowadzona dla Xerox przez Vanson Bourne w maju 2020 r. wśród 600 respondentów z USA, Kanady, Wielkiej Brytanii, Niemiec i Francji. W badanej grupie byli decydenci IT (w tym wyżsi specjaliści), pracownicy korporacji zatrudniających powyżej 500 osób, reprezentujących takie sektory jak: usługi biznesowe, handel detaliczny, opieka zdrowotna, usługi finansowe, podróże, hotelarstwo.