Celem wizyty było uzgodnienie planów Tech Daty w Polsce. Nestor Cano podkreślił, że firma w ciągu minionego roku dokonała znaczących inwestycji w naszym kraju – ma nowy magazyn, nowe biuro, pozyskano specjalistów i menedżerów.  – Dla rozwoju Tech Daty w tej części Europy istotne były także akwizycje specjalistycznych firm „Man & The Machine” przez Datech Polska oraz SDG w Europie zachodniej – stwierdził Prezydent Tech Data Europe.

Według Piotra Mirosława, Dyrektora Zarządzającego Tech Daty Polska, w 2013 r. spółka skoncentruje się na wzmocnieniu biznesu. – Przewidujemy rozwój w obszarze ‘Value Ad’. Będziemy także pracować nad zwiększeniem sprzedaży do segmentu SMB oraz przez nasz system e-Commerce’owy InTouch, który w ostatnim okresie przeszedł istotne modyfikacje i usprawnienia. Pomaga nam w tym m.in. nowy, uruchomiony z początkiem listopada program lojalnościowy, mający już kilkuset zapisanych i aktywnych partnerów – powiedział Piotr Mirosław.

W ubiegłym miesiącu Tech Data poinformowała o przejęciu udziałów w kilku spółkach dystrybucyjnych należących do Specialist Distribution Group (SDG). Była to druga największa akwizycja w historii Tech Data. – Przejęcie SDG wspiera naszą strategię dywersyfikacji poprzez rozwój działu korporacyjnego Azlan – tzw. Value ad, na kluczowych rynkach europejskich i umacnia nas na pozycji czołowego europejskiego dystrybutora specjalistycznych i masowych produktów IT – mówił wtedy Robert M. Dutkowsky, dyrektor generalny Tech Data Corporation.

Niedawno w branży spekulowano, że Tech Data rozważa wycofanie się z polskiego rynku albo przejęcie innej firmy. Inwestycje poczynione przez dystrybutora w Polsce, ogłoszone właśnie plany i podejmowane działania raczej wykluczają opcję wyjścia z naszego kraju. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, w polskim oddziale nie jest brane pod uwagę takie rozwiązanie. W ub. roku Tech Data w Polsce miała 1,5 mld zł obrotu. Pod względem wielkości sprzedaży Tech Data jest czwartym dystrybutorem w naszym kraju.