Problemy z danymi w firmach
Ponad połowa (51 proc.) menedżerów firm działających w Polsce narzeka na wysoki poziom skomplikowania systemów IT dostarczających ważne dane.
Prawie dwie trzecie menedżerów twierdzi, że ma utrudniony dostęp do potrzebnych informacji zarządczych (66 proc.) lub otrzymuje je ze znacznym opóźnieniem (82 proc.). Wynika to z nadmiaru danych generowanych przez firmy oraz brakiem narzędzi informatycznych, ułatwiających zarządzanie informacjami i raportami – według badania przeprowadzonego wśród 400 menedżerów przez spółkę Motabi.
Ponad połowa menedżerów (51 proc.) twierdzi, że narzędzia dostępne na rynku, służące do raportowania, są skomplikowane i rozbudowane o wiele funkcjonalności, które z punktu widzenia potrzeb biznesowych nie są najważniejsze. Według nich wynika to z faktu, że te narzędzia są adresowane do analityków, a nie do osób odpowiedzialnych za sprzedaż i biznes prowadzony przez firmę.
Powyższa sytuacja przekłada się na to, że 42 proc. menedżerów traci tygodniowo ponad 5 godz. na zbieranie danych i przygotowywanie raportów. Jednocześnie niemal 30 proc. przeznacza ponad 5 godz. tygodniowo na weryfikowanie poprawności danych w otrzymywanych raportach.
Aż 90 proc. menedżerów twierdzi, że ich organizacje posiadają KPI (kluczowe wskaźniki efektywności), ale tylko 35 proc. z nich wykorzystuje je do podejmowania codziennych decyzji zarządczych. Jednocześnie ponad 80 proc. menedżerów jest przekonanych, że ich organizacje posiadają wszelkie niezbędne dane istotne z punktu widzenia rozwoju biznesu. Nie mają jednak narzędzi, które umożliwiają dostarczane danych w formie użytecznych informacji. Oznacza to duże możliwości na rynku usprawnienia działania organizacji poprzez systemy BI (np. z ich pomocą wykorzystanie KPI rośnie do ok. 80-90 proc.).
Podobne aktualności
Qlik ma nowego dyrektora regionalnego
Marcin Motel został nowym dyrektorem regionalnym firmy Qlik w Europie Wschodniej.
Rośnie zapotrzebowanie na rozwiązania Business Intelligence
Do 2020 r. wartość rynku rozwiązań BI powinna rosnąć o 10 proc. rocznie - według Research and Markets.
Polscy przedsiębiorcy będą kupować Business Intelligence
Na rynku rozwiązań BI nie grozi dekoniunktura – według prognoz DiS w ciągu najbliższych 5 lat wzrost utrzyma się na poziomie 5-10 proc. Klientami będą coraz częściej małe i średnie firmy.