Producenci stawiają na tablety dla firm
Największe marki pracują nad tabletami dla klientów biznesowych, ponieważ na rynku konsumenckim popyt osłabł – wynika z informacji z azjatyckich montowni sprzętu.
Zmiany w strategii na rynku tabletów wprowadzają Samsung, Asus, Amazon, Lenovo i Acer – informuje Digitimes. Wprawdzie nikt nie oczekuje gwałtownego wzrostu sprzedaży tabletów w segmencie enterprise, ale przewidywany jest stabilny popyt. Sprzedaż na rynku konsumenckim osłabła ze względu na popularność dużych smartfonów, ponadto w tabletach brakuje innowacji, a użytkownicy odkładają wymianę swojego sprzętu bardziej niż przewidywano jeszcze rok – dwa lata temu. Według Gartnera dwucyfrowe wzrosty sprzedaży mamy już za sobą – w 2014 r. na światowy rynek dostarczono o 8 proc. więcej tabletów niż rok wcześniej, a w 2015 r. wzrost ma wynieść 3,9 proc.
Podobne aktualności
Minął trudny rok na rynku tabletów
"Znaczny wzrost liczby promocji i ofert pakietowych nie wystarczył, aby odwrócić losy rynku” - komentuje analityk.
Rynek tabletów spadł o 7 proc., ale ożywił się przed świętami
"Producenci muszą priorytetowo traktować integrację generatywnych możliwości AI ze swoimi urządzeniami, aby utrzymać przewagę konkurencyjną" - radzi kierownik.