Salesforce za 15,7 mld dol. kupuje Tableau Software, firmę specjalizującą się w oprogramowaniu do analityki biznesowej i wizualizacji danych. Kombinacja ta połączy „dwie krytyczne platformy, których każdy klient potrzebuje, aby zrozumieć swój świat” – stwierdził według amerykańskiego CRN-a szef i współzałożyciel Salesforce, Marc Benioff. Według niego Tableau pomoże lepiej zrozumieć dane oraz klientów. Dzięki połączeniu CRM i zaawansowanej analityki Salesforce chce być jednym z głównych graczy na rynku transformacji cyfrowej.

Finalizacja transakcji jest spodziewana do końca października br. Tableau zachowa organizacyjną odrębność. Działa od 2003 r. Obecnie ma 86 tys. klientów i 4,2 tys. pracowników. Przychody firmy rosną ostatnio w dwucyfrowej skali, ale zysków nie ma. W 2018 r. sprzedaż sięgnęła 1,16 mld dol. (+18 proc. r/r). Strata wyniosła jednak 77 mln dol. W I kw. br. strata podwoiła się wobec ub.r.