SAP kupi amerykańską firmę Qualtrics International za 8 mld dol. Jest to software'owe przedsiębiorstwo, które zbudowało platformę XM (Experience Management). Przetwarza ona dane z czterech obszarów działania firmy: klienci, produkt, marka i pracownicy. Przewidywania wzrostu tego biznesu robią wrażenie – Qualtrics przy rocznych przychodach ponad 400 mln dol. (według prognozy na 2018 r.) ma zwiększać sprzedaż w przyszłości o ponad 40 proc.

Według SAP-a Qualtrics jest pionierem rozwiązań XM. W połączeniu z rozwiązaniami niemieckiego giganta mają one umożliwić klientom lepsze zarządzanie łańcuchami dostaw, kooperacją, pracownikami i najważniejszymi procesami.

Przejęcie przez światowy koncern powinno ułatwić dostawcy XM dotarcie do znacznie większej grupy użytkowników. SAP ma 413 tys. klientów na całym świecie, a Qualtrics – 15 tys. CEO SAP-a, Bill McDermott, komentuje, że koncern wciąż szuka możliwości transformacji, a to jest jedna z nich.

Połączone produkty Qualtricsa i SAP-a mogą umożliwić ekspansję na rynku CRM, gdzie rządzi Salesforce, może zaostrzyć się także konkurencja dla Microsoftu.

Finalizacja transakcji jest spodziewana w I poł. 2019 r.