W 2020 r. łączna wartość wydatków na rzeczywistość wirtualną, rzeczywistość rozszerzoną oraz Internet rzeczy przekroczy na świecie 165 mld dol. Według  McKinsey średni roczny wzrost (CAGR) sektora IoT do 2020 r. wyniesie 32,6 proc. W rezultacie przyniesie 3,7 mld dol. obrotów. Dużo więcej wygenerują według IDC VR i AR – w latach 2015-2020 przewidywany jest roczny wzrost na poziomie 181 proc., co finalnie oznacza 162 mld dol. przychodów
 
W tym roku przedsiębiorstwa skoncentrują się na rozwoju IoT, VR i AR, a także własnych rozwiązań – przewiduje Transition Technologies. Przemysł ma potrzebować systemów IoT w postaci różnego rodzaju urządzeń i czujników, połączonych w globalnej sieci. Sensory, kontrolery i mikrokomputery łączą się z serwerami, przesyłając im dane, które następnie są analizowane przez wyspecjalizowane narzędzia. Obecnie najbardziej rozpowszechnione są zastosowania analityki biznesowej.

Z kolei wirtualna rzeczywistość ma znaleźć zastosowanie  m.in. w medycynie, edukacji, architekturze.

Jednak lwią część obrotów w ciągu najbliższych 4 lat według IDC będzie generować Rzeczywistość rozszerzona (AR – Augmented Reality), łącząca elementy realne i cyfrowe. Oznacza to zapotrzebowanie na sprzęt, jak odpowiednie okulary i ekrany oraz na specjalistyczne oprogramowanie.

Popyt na rozwiązania tego typu jest spodziewany np. ze strony służb utrzymania ruchu, działów serwisowych, technicznych, produkcyjnych. Dzięki AR mogą pracować szybciej i popełniać mniej błędów. Np. technologia ta pozwala prezentować instrukcje serwisowe na fizycznym urządzeniu. Technik może zeskanować kod na części zamiennej i w ten sposób zweryfikować, czy montuje prawidłowy element. Można w ten sposób także wyświetlić instrukcję obsługi. Już obecnie „przemysłowe sieci społecznościowe”, łączące wiedzę techników i ekspertów, pozwalają zasięgnąć porad z zakresu AR.