Przetarg za 23 mln zł rozstrzygnięty
O kontrakt rywalizowali polscy potentaci.
Asseco wygrało przetarg ZUS na "Rozwój i utrzymanie Portalu Klienta oraz Szyny Usług (ESB) — w ramach Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS." Oferta opiewała na 23,18 mln zł brutto. Asseco odniosło tym samym sukces w rywalizacji ze swoim głównym konkurentem w postępowaniach w ZUS – Comarchem. Konsorcjum Comarchu i Softiq oferowało za wykonanie zamówienia 24,34 mln zł. ZUS zamierzał przeznaczyć na nie 29,57 mln zł.
O wyborze oferty w 60 proc. decydowała cena, w 30 proc. – poziom dostępności usług (SLA), a w 10 proc. – doświadczenie personelu. Cena okazała się decydująca, bo w pozostałych dwóch kategoriach Asseco i Comarch szły łeb w łeb – uzyskały identyczną liczbę punktów.
Przetarg ogłoszono w kwietniu br. Oferty otwarto w lipcu br.
ZUS unieważnił postępowanie na część B zamówienia ("zapewnienie subskrypcji dla oprogramowania Liferay Portal EE 6.2 Server oraz wsparcia technicznego dla środowisk produkcyjnych i testowych"). Zakład był gotów zapłacić za nie 0,68 mln zł, ale jedyna oferta – warszawskiej spółki Webtown Group – okazała się wielokrotnie wyższa (2,67 mln zł).
Na rozstrzygnięcie czeka część C ("zapewnienie usług serwisu licencjonowanego dla oprogramowania webMethods wspomagającego funkcjonowanie Platformy Usług Elektroniczych"). Ten element ZUS wycenił na 3,365 280 mln zł.
Oferty złożyli Savangard (wartą 3,365 280 mln zł) i Softiq (3,96 mln zł).
Jak widać oferta Savangard okazała się identyczna z kwotą, jaką chciał przeznaczyć ZUS na realizację zamówienia.
Podobne aktualności
Asseco: 2 mld zł sprzedaży w polskim segmencie, niższy zysk
Polski segment Asseco pokazał sprzedaż wyższą o 13 proc. w 2023 r., podczas gdy za granicą nastąpił spadek obrotów.
Comarch 7-krotnie poprawił zysk w Polsce, za granicą spadki
Krakowska grupa osiągnęła lepsze wyniki w kraju w 2023 r., jednak globalny bilans zawiódł oczekiwania.