W 2017 r. wartość światowego rynku wyświetlaczy LED sięgnęła 5,3 mld dol. – według Futuresource Consulting. Analitycy podtrzymują prognozę szybkiego wzrostu branży do 2022 r.

Wskazują kilka czynników: obecnie, jak zauważono, jest prawie niemożliwe znalezienie branży albo aplikacji, w której wyświetlacze LED nie zostały dostosowane zarówno do zastosowań wewnętrznych, jak i zewnętrznych, a to jest dobry powód, aby sektor nadal się rozwijał. Ponadto na rynku widoczny jest też duży ruch w interesie – aktywność dużych graczy w zakresie fuzji i przejęć w ostatnich latach. Przykładem jest zakup Yesco przez Samsunga w 2015 r. Producenci chcą uzyskać dostęp do nowych technologii, zwiększyć zasięg geograficzny albo dywersyfikować bazę klientów.

Jak zauważają analitycy, branża LED jest na fali innowacji technicznych. Przyspieszenia nabrało po wprowadzeniu technologii microLED w 2016 r.