Qumak zawarł ugodę z województwem dolnośląskim
Po miesiącach sporów i wzajemnych pozwów strony dogadały się w sprawie sławetnego serwisu internetowego, który miał kosztować 66 mln zł.
Ugoda zawarta przed wrocławskim Sądem Rejonowym zakłada, że Qumak otrzyma 1,65 mln zł brutto wynagrodzenia za dotąd wykonane prace związane z budową internetowej bazy wiedzy o Dolnym Śląsku „e-Dolnyslask”. Potwierdzono odbiory w zakresie części umowy (etap 1) oraz wynagrodzenie w wysokości 1,22 mln zł brutto. Strony zrzekły się roszczeń. Uzgodniono, że Qumak nie będzie już realizował dalszej części kontraktu.
Serwis e-Dolnyslask zgodnie z umową zawartą w 2013 r. miał powstać do końca 2014 r., potem termin przedłużono. Wartość kontraktu wynosiła 66 mln zł brutto. Portal jednak nie był gotowy, w związku z tym w lutym br. województwo zerwało umowę, żądając przed sądem od Qumaka 26,8 mln zł z tytułu kar umownych. Zdaniem spółki urząd nie miał prawa do wypowiedzenia kontraktu i takiego roszczenia. Dlatego Qumak złożył w sądzie swój własny pozew, domagając się od województwa zapłaty 95,6 mln zł (całkowite wynagrodzenie z tytułu kontraktu plus odszkodowanie).
Według zarządu Qumaka ugoda to najlepsze rozwiązanie sporu, bo ogranicza koszty oraz umacnia pozycję spółki na rynku zamówień publicznych. Ponadto umożliwi komercyjne wykorzystanie produktów, aplikacji i oprogramowania, które powstały w efekcie prac nad platformą e-Dolnyslask.
Nie wiadomo, czy serwis o Dolnym Śląsku powstanie. Według informacji z początku roku sprawą zainteresowało się CBA.
Podobne aktualności
5 smartfonów, których naprawa jest najdroższa
Szczególnie kosztowny okazuje się serwis sprzętu dwóch dużych marek.
Producenci sabotują naprawę urządzeń?
Szef dużej firmy serwisowej twierdzi, że producenci celowo utrudniają reparację sprzętu. Wskazuje na Apple'a, Microsoft i Samsunga.
Zaskakująco szybka naprawa w serwisach elektroniki
Blisko 60 proc. zgłoszeń serwisowych kończy się naprawą – według sprzedawców. Co czwarty klient otrzymuje urządzenie w ciągu dwóch dni.