Asus przeprowadza reorganizację korporacji oraz strategii marketingowej, co ma zwiększyć efektywność zarządzania i wprowadzania nowych produktów na rynek. Do zmian skłoniły kierownictwo kiepskie wyniki. W I poł. 2017 r. firma odnotowała najniższy od 7 lat zysk na akcję (w przeliczeniu 0,09 dol. USA). Zwłaszcza biznes mobilny nie osiąga zakładanych rezultatów na rynku zdominowanym przez największych graczy. Premierę nowych smartfonów przesunięto z kwietnia na sierpień, a cel sprzedażowy na br. obniżono z 20 mln do 15 mln szt. Powstała także konieczność reorganizacji w biznesie komputerowym, w związku z malejącym popytem na klasyczne desktopy.

Asus w ramach zmian wydzielił 3 grupy produktowe: komputery, gaming i telefony. Powstają także jednostki, których zadaniem jest wspieranie rozwoju innowacji w różnych obszarach (jak oprogramowanie, sprzęt).

Koncern poinformował, że zakończono formowanie kadry kierowniczej. Twierdzi, że osiągnięto już pewne efekty w planowania strategii biznesowej, produktów oraz efektywności działania. Nie podaje szczegółów. W dziale smartfonów firma wprowadziła nowy, według niej bardziej efektywny system zarządzania oraz zespół do wdrażania nowej strategii. Utworzono także nowy system wynagradzania pracowników. Menedżerowie mają ocenić swoje działy i pomagać pracownikom w rozwoju. Asus zapewnił, że w związku z restrukturyzacją nie będzie zwolnień.

Źródło: Digitimes