Resellerzy łączą siły
Więcej partnerów niż kiedykolwiek zamierza współpracować ze sobą - według badania jakie przeprowadzono na rynku brytyjskim.
Już 61 proc. firm z kanału sprzedaży deklaruje, że w ciągu najbliższych 3 lat będzie poszukiwać partnerów do współpracy – według badania OnePoll dla Agilitas, przeprowadzonego w Wielkiej Brytanii. Powody? Prawie połowa liczy na poprawę efektywności kosztowej, a 30 proc. chce w ten sposób uzupełnić braki umiejętności w czasach, gdy klienci oczekują zindywidualizowanej oferty i szerokiego spektrum rozwiązań. Wchodzą w kooperację, by spełnić oczekiwania użytkowników (ponad 30 proc. odpowiedzi). Szacunkowo już ok. jedną czwartą przychodów firmy z kanału sprzedaży osiągają dzięki partnerstwu z innymi podmiotami.
Co ciekawe, pytani resellerzy i integratorzy zazwyczaj nie informują klientów, że niektóre ich usługi dostarczają partnerzy – przyznaje się do tego 27 proc., a 39 proc. robi to okazyjnie, w zależności od rodzaju współpracy oraz od klienta. Ta dyskrecja jest tłumaczona tym, że wiele firm nie zawsze chce ujawnić, iż nie świadczy niektórych usług. Przewidywany jest dalszy wzrost zainteresowania kooperacją w kanale sprzedaży. Tym niemniej, jak podkreślono, optymalną drogą rozwoju jest pogłębianie już posiadanych kompetencji z core-biznesu firmy, a nie koncentracja na zupełnie nowych rzeczach, które oferują partnerzy.
Podobne aktualności
Stagnacja na rynku 5G. Polska nadrabia zaległości
Moment, w którym znalazł się rynek, może okazać się punktem zwrotnym – zdaniem ekspertów
Railsware rozszerza działalność na Warszawę
Software house zapowiada, że planuje powiększyć zespół w Polsce.