Już 61 proc. firm z kanału sprzedaży deklaruje, że w ciągu najbliższych 3 lat będzie poszukiwać partnerów do współpracy – według badania OnePoll dla Agilitas, przeprowadzonego w Wielkiej Brytanii. Powody? Prawie połowa liczy na poprawę efektywności kosztowej, a 30 proc. chce w ten sposób uzupełnić braki umiejętności w czasach, gdy klienci oczekują zindywidualizowanej oferty i szerokiego spektrum rozwiązań. Wchodzą w kooperację, by spełnić oczekiwania użytkowników (ponad 30 proc. odpowiedzi). Szacunkowo już ok. jedną czwartą przychodów firmy z kanału sprzedaży osiągają dzięki partnerstwu z innymi podmiotami.

Co ciekawe, pytani resellerzy i integratorzy zazwyczaj nie informują klientów, że niektóre ich usługi dostarczają partnerzy – przyznaje się do tego 27 proc., a 39 proc. robi to okazyjnie, w zależności od rodzaju współpracy oraz od klienta. Ta dyskrecja jest tłumaczona tym, że wiele firm nie zawsze chce ujawnić, iż nie świadczy niektórych usług. Przewidywany jest dalszy wzrost zainteresowania kooperacją w kanale sprzedaży. Tym niemniej, jak podkreślono, optymalną drogą rozwoju jest pogłębianie już posiadanych kompetencji z core-biznesu firmy, a nie koncentracja na zupełnie nowych rzeczach, które oferują partnerzy.