Detaliści handlujący elektroniką w 2018 r. przeznaczyli na reklamy w sumie 1,18 mld zł. To aż 28 proc. budżetów reklamowych całej branży handlowej (4,215 mld zł). Żaden inny sektor handlu nie wydał więcej. Dane obejmują tradycyjne media (prasa, radio, telewizja) według stawek cennikowych. Nie uwzględniają zatem rabatów oraz promocji w Internecie.

Lwia część wydatków na reklamę sklepów z elektroniką w 2018 r. przypada na pięciu dużych detalistów (1,12 mld zł). Największe inwestycje w tym gronie poniósł Media Expert. Był on także liderem rankingu w grudniu 2018 r. (79 mln zł).

Sklepy z elektroniką, które przeznaczyły najwięcej na reklamy w 2018 r.*

Media Expert – 433,3 mln zł

RTV Euro AGD – 276 mln zł

Media Markt – 247,2 mln zł

Neonet – 111,5 mln zł

Saturn – 48,5 mln zł

*nakłady na reklamę w prasie, radiu i telewizji według stawek cennikowych

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Warto przypomnieć, że w II poł. 2018 r. nastąpiła konsolidacja sieci Saturn (markety i e-sklep) z MediaMarkt.

Z kolei w branży telekomunikacyjnej w 2018 r. na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych znalazł się Plus (ponad 319 mln zł). Wyprzedził Orange (ponad 229 mln zł), T-Mobile (prawie 204 mln zł), Play (ponad 161 mln zł) i Cyfrowy Polsat (ponad 106 mln) – ustalił Instytut Monitorowania Mediów.