Usługa pod nazwą 'Odbiór w punkcie’ zostanie uruchomiona 22 września. Aby ją wprowadzić, Allegro porozumiało się z DHL, Ruchem i InPost, które udostępniły swoje placówki (albo współpracujące z nimi) do odbioru towaru zakupionego na portalu aukcyjnym. Klient będzie mógł wybrać dostawę poprzez DHL Service Point (punkty usługowe, sklepy i biura podróży), kioski Ruchu (z logo Paczka) albo paczkomaty 24/7 firmy InPost (czynne całą dobę). Według Allegro, do wyboru będzie 1600 miejsc w całej Polsce. Sprzedający będzie mógł wprowadzić 'Odbiór w punkcie’ w formularzu wystawiając aukcję. Opcję można także dodać do cenników dostawy. 'Odbiór w punkcie’ pojawi się wówczas na stronie aukcji w części Dostawa i płatność. W opcjach zapłaty zostanie uwzględniona możliwość płatności za towar gotówką np. przy odbiorze w kiosku. Wówczas sprzedawca będzie musiał poczekać kilka dni na wpłatę należności na konto.

Według Allegro nowa forma wysyłki będzie szybsza i tańsza od dotychczasowych. Opłaty zależą od wielkości i wagi paczki, szczegółowe cenniki są na stronach dostawców. Przykładowa cena podana przez Allegro za przesyłkę w Ruchu o wymiarach ok. 30 x 25 x 45 cm i wadze od 0,51 kg do 5 kg wynosi 10 zł brutto. Termin dostawy to 2-3 dni robocze. Ponadto dostawcy udostępnią system śledzenia przesyłek. Aby z niego korzystać, potrzebny będzie numer paczki. Sprzedawca powinien go podać klientowi w e-mailu z potwierdzeniem nadania.

W razie nie dostarczenia wysyłki w terminie, zaginięcia albo uszkodzenia zarówno kupujący jak i sprzedający mogą złożyć reklamację u dostawcy.

Allegro zapowiedziało poszerzenie opcji 'Odbiór w punkcie’ o placówki innych operatorów.

Tymczasem Allegro przybywa konkurentów. W lipcu rozpoczął działalność serwis aukcyjny Poznajomości.pl. Według inwestora, Grupy ADV, portal chce mieć docelowo 150-200 tys. zarejestrowanych użytkowników. Wartość rynku zakupów internetowych w Polsce w 2010 r. szacuje się na ponad 15 mld zł. Większość obrotów generują aukcje.