Rewolucja w Google’u – nowy system ułatwi znalezienie sklepów
Koncern ogłosił wprowadzenie nowego systemu wyszukiwania produktów - Google Shopping. Zmiany mają ułatwić klientom znalezienie i porównywanie ofert.
W Google Shopping wyniki wyszukiwania będą kierować bezpośrednio do sprzedawców (np. po wpisaniu słowa 'komputery’ czy konkretnego modelu). Koncern argumentuje, że ludzie szukając oferty chcą od razu znaleźć to, co ich interesuje, a nie klikać dalej raz czy dwa. Wynikałoby z tego, że nowy system umożliwi omijanie porównywarek cen. Zostanie zbudowany na modelu Product Listings Ads, który prowadzi do obszerniejszych informacji o produktach (ze zdjęciem, ceną), zawierających także nazwę sprzedawcy. Product Listings Ads są rozliczane na zasadzie cost-per-action (CPA), tzn. sprzedawca płaci Google’owi jeśli klient kliknął w odnośnik i zrobił zakupy w sklepie.
Jak ma działać nowe rozwiązanie, można zobaczyć na ilustracji (po lewej). Na zaprezentowanej przez Google’a przykładowej stronie z wynikami wyszukiwania zostały wyświetlone informacje o dostępności i cenach produktów u różnych sprzedawców.
Jeśli internauta szuka konkretnego produktu (np. modelu komputera), obok linków np. do ogólnych informacji i opinii również pojawią się odnośniki do sklepów.
Nowy system na początek wejdzie w życie w USA.
Podobne aktualności
Huawei otworzy 15 tys. sklepów
Chiński koncern przygotowuje ofensywę na rynku urządzeń mobilnych. Do końca br. na całym świecie zamierza otworzyć 15 tys. sklepów firmowych, których głównym asortymentem będą smartfony.
Rząd zabroni podnoszenia cen w sklepach
Zakaz jest związany z wprowadzeniem podatku od marketów. Ma zapobiec przerzucaniu kosztów daniny na klientów.
28 nowych sklepów Media Expert
Tylko w marcu Media Expert rozpoczął sprzedaż w 8 nowych lokalizacjach, a w 2 przeprowadzono gruntowny remont. Sieć coraz uważniej przygląda się większym aglomeracjom.