Tegoroczne Roadshow Brothera gościło w dniach 6-14 września w 6 miastach: Sopocie, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu i Warszawie. Partnerzy firmy mogli zapoznać się z nowościami w kluczowych dla producenta w grupach produktowych. Celem rynkowej ofensywy Brothera są przede wszystkim małe i średnie firmy. Do oferty wejdą m.in. maszyny laserowe mono (np. seria 54, model HL-6180DW), które mogą drukować szybciej i więcej niż ich poprzednicy. Standardem staje się możliwość podłączenia sprzętu do sieci bezprzewodowej, LAN, automatyczny duplex. Jak zapewnia producent, obniżono koszty eksploatacji. Pojawią się pierwsze na rynku – według Brothera – maszyny wielofunkcyjne wyposażone w system ISIS (Image and Scanner Interface Specification) do kopiowania i gromadzenia dokumentów w formie cyfrowej.

Wśród rozmaitych nowości, ułatwiających pracę i zarządzanie maszynami, są m.in. funkcje sieciowe (np. joblogging – pozwala na gromadzenie i analizę informacji o sposobach korzystania z urządzeń przez poszczególnych użytkowników). Interesującą innowacją w portfolio Brothera jest usługa Bguard – rozwiązanie do zarządzania flotą drukarek. Pozwala ona administratorom sieci na wprowadzenie mechanizmów, które poprawiają bezpieczeństwo druku, obniżają koszty, usprawniają drukowanie (bez przestojów, kolejek). W Polsce Bguard będzie dostępny w IV kw. br. Mogą go oferować partnerzy firmy i dodatkowo na tym zarabiać.

W asortymencie Brothera pojawi się również nowa linia maszyn atramentowych, z takimi opcjami jak skanowanie bezpośrednio do serwisów internetowych i drukowanie poprzez chmurę. Sprzęt działa szybciej niż poprzednicy. Większymi prędkościami cechują się także nowe drukarki etykiet, dostosowane do pracy w sieci. Na potrzeby mniejszych przedsiębiorstw czy firm mikro stworzono rozwiązania mobilne – małe i lekkie skanery dokumentów i drukarki. W przypadku drukarek (PocketJet) oferta obejmuje 4 urządzenia, które ważą mniej niż pół kilograma. Można je zasilać z komputera. Dzięki zastosowaniu termicznej technologii druku nie mają ruchomych elementów wrażliwych na uszkodzenia.

Resellerzy i integratorzy obecni na Roadshow mogli dowiedzieć się również, że oferując na rynku nowe (oraz już dostępne) rozwiązania otrzymają wsparcie marketingowe ze strony Brothera. Przygotowana przez producenta kampania „Speed Up Your Business” jest skierowana przede wszystkim do małych i średnich przedsiębiorstw. Powstanie także strona internetowa z kreatorem, która umożliwi partnerom wybór urządzenia najbardziej dopasowanego do potrzeb klienta.

Podczas Roadshow nie zabrakło atrakcji dla ducha i ciała. W części bankietowej imprezy o dobre humory gości zadbał aktor Jerzy Kryszak.

Patronem medialnym wydarzenia był CRN Polska. W najbliższym wydaniu naszego magazynu zamieścimy relację z Roadshow wzbogaconą o wypowiedzi partnerów oraz przedstawicieli producenta.