Rok ultraprzenośnych laptopów
Sprzedaż ultraprzenośnych laptopów, do których zaliczane są m.in. urządzenia 2 w 1, w 2013 r. zwiększyła się o 100 proc. – informuje ABI Research.
Zdaniem firmy badawczej w ub.r. sprzedano 22,5 mln ultraprzenośnych laptopów, co oznacza, że ich udział w rynku notebooków wyniósł 12,3 proc. (cały rynek według ABI to 182,7 mln szt.). Do tej grupy urządzeń ABI zalicza m.in. urządzenia konwertowalne (połączenie laptopa i tabletu) i laptopy MacBook Air.
W listopadzie 2013 r. cena takich komputerów wyniosła (dane z 24 krajów) 940 – 1540 dol., z tym że większość modeli kosztowała ponad 1200 dol. Firma badawcza zauważa, że w sytuacji, gdy spadają ceny tabletów, konsumenci wolą eksperymentować raczej ze sprzętem z dolnej półki cenowej. W przyszłości standardem w tych urządzeniach może stać się moduł LTE, co umożliwiłby operatorom komórkowym zwiększenie sprzedaży nie tylko smartfonów.
Podobne aktualności
Rynek zestawów AR/VR wrośnie 5-krotnie w 5 lat
Przedsiębiorstwa nadal będą cenić AR/VR w dwóch istotnych zastosowaniach - według prognozy.
Laptopy z AI będą miały już 50 proc. udziału w sprzedaży w 2025 r.
Sprzedaż komputerów wzrośnie w tym roku. Są dwa zasadnicze powody.
Popyt na notebooki wzrośnie w 2024 r.
Zastosowania sztucznej inteligencji będą kluczem do zwiększenia sprzedaży w ciągu 2 - 3 lat - zdaniem analityków.