Według U.S. Consumer Electronics Sales and Forecasts (obejmuje ponad 100 produktów) przedstawionej przez organizatora targów CES – Consumer Electronics Association (CEA ) – wartość sprzedaży w segmencie elektroniki konsumenckiej w USA wyniesie w br. 223,2 mld dol. Mimo skromnego wzrostu to najlepszy wynik w historii.  
 
Podwoi się sprzedaż nowych urządzeń (+108 proc.), nazwanych “wschodzącymi technologiami”. Są to m.in. drukarki 3D, telewizory 4K, inteligentne termostaty, systemy zautomatyzowane (roboty domowe, pojazdy latające i lądowe), kamery IP, elektronika noszona, jak urządzenia monitorujące zdrowie, inteligentne zegarki, okulary. Obecnie nowe technologie generują mniej niż 5 proc. obrotów w całym amerykańskim segmencie CE, w 2015 r. wartość ich sprzedaży powinna sięgnąć 11 mld dol.  

W przypadku urządzeń noszonych sprzedaż ma zwiększyć się o 61 proc., do 30,9 mln szt., co przełoży się na 5,1 mld dol. obrotów (+133 proc. r/r). Urządzenia związane ze zdrowiem i sportem przyniosą 1,8 mld dol. przychodów (20 mln szt.).
   
Zbyt smartfonów będzie większy o 6 proc. (169,3 mln szt.), generując obroty na poziomie 51,3 mld dol. (+5 proc.). Zwłaszcza modele w rozmiarze 5,3 – 6,5 cala powinny się lepiej sprzedawać.

Klienci kupią o 3 proc. więcej tabletów (80,7 mln szt.), ale obroty skurczą się o 1 proc. (24,9 mld dol.).

W przypadku telewizorów 4K wzrost wyniesie zgodnie z prognozą 208 proc. (4 mln szt.), co przełoży się na sprzedaż większą o 106 proc. (5 mld dol).

Wzrosty powinny nastąpić także w przypadku laptopów, sprzętu dla graczy, audio, elektroniki w segmencie motoryzacyjnym. 

– Nic nie wskazuje na to, że romans konsumentów z technologią
osłabnie w najbliższym czasie –
mówi CEO CEA, Gary Shapiro – W mgnieniu
oka popyt wystartował w kategoriach, które jeszcze 3 lata temu były za
małe, aby je monitorować.

Szef CEA wymienił m.in. elektronikę noszoną,
systemy automatyczne, ekrany 4K.

Shawn DuBravac, główny
ekonomista CEA, dodaje, że na rynku urządzeń mobilnych widać
stabilizację. Według niego rok 2015 będzie szczególnie istotny dla biznesu IT z uwagi
na poprawę warunków gospodarczych, entuzjazm konsumentów co do nowych
funkcji i produktów, konkurencyjne ceny.