Zdaniem analityka tak duży wzrost na początku roku, gdy popyt z reguły słabnie po gorączce świątecznych zakupów, świadczy o sile tego rynku – urządzeniami noszonymi coraz bardziej interesują się konsumenci, a producenci poszerzają ofertę. W II kw. wyniki powinny być jeszcze lepsze, dzięki debiutowi Apple Watch’a (wszedł na rynek w kwietniu).

Analitycy odnotowują szybką erozję cen. Obecnie ponad 40 proc. wearables kosztuje mniej niż 100 dol. To dlatego pierwsza piątka producentów umocniła swoją dominację na rynku, sprzedając w sumie ¾ urządzeń na światowym rynku w I kw. br. wobec 2/3 w I kw. ub.r. Numerem 1 jest Fitbit, oferujący sprzęt związany z aktywnością fizyczną. Wyniki sprzedaży zegarka Apple’a pozwolą według IDC sprawdzić, jaki odsetek klientów gotowy jest wydać na wearables duże pieniądze.
 

Najwięksi producenci urządzeń noszonych w I kw. 2015 r. (dostawy w mln szt.)

Producent

Sprzedaż w I kw. 2015 r.

Udział w rynku w I kw. 2015 r.

Sprzedaż w I kw. 2014 r.

Udział w rynku w I kw. 2014 r.

Zmiana rok do roku

1. Fitbit

3,9

34,2%

1,7

44,7%

129,4%

2. Xiaomi

2,8

24,6%

0

0,0%

N/A

3. Garmin

0,7

6,1%

0,3

7,9%

133,3%

4. Samsung

0,6

5,3%

0,3

7,9%

100,0%

5. Jawbone

0,5

4,4%

0,2

5,3%

150,0%

Inni

2,9

25,4%

1,3

34,2%

123,1%

Razem

11,4

100,0%

3,8

100,0%

200,0%

 

Źródło: IDC