W Polsce działa około 2,7 tys. start-upów – wynika z raportu „Polskie Startupy. Raport 2016” przygotowanego przez Fundację Startup Poland. Większość z nich zajmuje się produkcją oprogramowania. Swoją ofertę kierują głównie do innych przedsiębiorstw.

Polskie start-upy są jednymi z najmłodszych w Europie. Średni okres ich działalności nie przekracza dwóch lat. Młodsze od nich są tylko firmy włoskie (1,7 lat istnienia) i rumuńskie (1,3).

73 proc. polskich start-upów znajduje się na środkowych etapach rozwoju. Tylko 15 proc. jest na poziomie ekspansji rynkowej. Sytuacja może jednak się polepszyć za sprawą rozwoju w naszym kraju instytucji wspierających start-upy i rosnących możliwości finansowania innowacyjnych przedsięwzięć.

„Widzimy, że w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy nastąpiła gigantyczna zmiana, powstało siedem bardzo dużych, silnych centrów start-upowych w samej tylko stolicy, które gromadzą przedsiębiorców, mentorów, inwestorów oraz korporacje. To bardzo silny trend, który będzie jeszcze przyspieszać”  – powiedział agencji informacyjnej Newseria Biznes Rafał Plutecki, szef Google Campus Warsaw.

Start-upy będą też mogły liczyć na wsparcie Polskiego Funduszu Rozwoju. Planuje on uruchomić pięć funduszy PFR Ventures. Będą one dysponowały przekazanymi im środkami o wartości 2,2 mld zł. Dodatkowo, 1,5 mld zł ma pochodzić od inwestorów prywatnych. Celem ich aktywności jest zbudowanie silnego otoczenia biznesowego dla młodych, innowacyjnych przedsiębiorstw w naszym kraju.

Źródło: biznes.newseria.pl