Rozpoznawanie obrazów zagrożeniem dla sklepów
Aplikacje powiązane z tzw. 'image recognition' w najbliższym czasie wyprą kody QR – informuje Newseria. Nowe techniki mogą spowodować odpływ klientów z tradycyjnych sklepów.
Technologia rozpoznawania obrazów umożliwia zdobycie informacji o produkcie w ciągu kilku sekund. Wystarczy zrobić jego zdjęcie w gazecie, na plakacie albo w sklepie, a odpowiedni produkt zostanie odszukany w Internecie – twierdzi Newseria. Może to zwiększyć zainteresowanie zakupami w sieci.
– Na przykład jeżeli sfotografujemy kosmetyk, to z pomocą odpowiedniej aplikacji uzyskamy informacje na temat jego zastosowania. Jeżeli zrobimy zdjęcie butelki wina w restauracji, możemy dowiedzieć się, w jakiej temperaturze należy je przechowywać. Mamy także okazję zamówić te produkty online – mówi Arek Skuza z portalu recognize.im.
Początkowo rozpoznawanie obrazów stosowano głównie przy odczytywaniu kodów kreskowych. Przewiduje się, że aplikacje powiązane z tzw. 'image recognition’ w najbliższym czasie wyprą z rynku technologię QR kodów (takie marki jak Nike i Coca-Cola zapowiedziały zastąpienie stosowanych dotychczas QR kodów systemem rozpoznawania obrazów). Mogą mieć także wpływ na sprzedaż w sklepach stacjonarnych, ponieważ robiąc zdjęcie klient jest w stanie błyskawicznie znaleźć tańszy produkt w sieci.
– Klienci mogą wchodzić do sklepu tylko po to, by sfotografować produkt, a jego tańszego odpowiednika poszukają w Internecie – stwierdza przedstawiciel recognize.im.
Jego zdaniem aby zapobiec ucieczce klientów do sieci, resellerzy powinni szybko reagować na pojawianie się nowości i przekonywać konsumentów do zakupu dzięki swojej wiedzy i kompetencji.
– Dla firmy kluczowy powinien być fakt, że udziela klientowi jak największej ilości informacji. Dzięki temu kupujący skusi się na ich produkt. W polityce dużych sieci handlowych niezwykle ważne wydaje się przygotowywanie oferty w taki sposób, aby klient, uzyskując wyczerpujące informacje, nie chciał kupować przez Internet. Dziś sklepy działają odwrotnie – ograniczają dostęp do wiedzy kupującym, co sprawia, że ci wolą robić zakupy online – dodaje Arek Skuza.
Specjaliści ds. marketingu uważają, że technologia rozpoznawania obrazów ma przed sobą doskonałą przyszłość, ponieważ pozwala tworzyć interaktywne kampanie reklamowe.
Podobne aktualności
Huawei otworzy 15 tys. sklepów
Chiński koncern przygotowuje ofensywę na rynku urządzeń mobilnych. Do końca br. na całym świecie zamierza otworzyć 15 tys. sklepów firmowych, których głównym asortymentem będą smartfony.
Rząd zabroni podnoszenia cen w sklepach
Zakaz jest związany z wprowadzeniem podatku od marketów. Ma zapobiec przerzucaniu kosztów daniny na klientów.
Reseller może żądać odszkodowania od klienta
Zwrot towaru kupionego w e-sklepie w ciągu 14 dni to koszmar dla wielu resellerów, zwłaszcza, gdy do sklepu wraca mocno zużyty sprzęt znacznej wartości. Sprzedawca może domagać się odszkodowania od klienta, ale nie jest to proste.