’Po zakupie przez Ingram Micro w zasadzie nic się nie zmieni. W kolejnych latach będziemy zapewne tańsi w logistyce, zapewne będziemy mieli możliwość pozyskania kapitału niższym kosztem. Oczekujemy, że będzie trochę taniej, że nasza oferta poprawi się’ – zapowiedział Paweł Jabłoński.

Przypomniał, że spółka RRC składa się z dwóch grup: CEE z centralą w Warszawie i CIS z centralą w Moskwie. Ingram Micro kupuje od RRC część europejską. Nabywa prawa do korzystania z nazwy RRC, tak długo, jak będzie trwał proces akwizycji.

’Po stronie wsparcia technicznego, marketingowego, szkoleniowego wszystko pozostanie tak jak dotychczas. Proces zmiany nie jest planowany dramatycznie szybko. Pozostaje nazwa RRC, struktura i ludzie. Ingram będzie działał w regionie Europy Środkowej i Wschodniej poprzez RRC. Do portfolio będą być może dodawane produkty Ingrama. Będziemy poprawiali ofertę w tych miejscach, w których Ingram jest w stanie nam dostarczyć nowe rzeczy’ – poinformował dyrektor.

Paweł Jabłoński przypomniał strategię RRC dotyczącą oferty producenckiej. Firma stawia przede wszystkim na duże, stabilne marki o ugruntowanej pozycji na rynku. 'Mamy w portfolio tylko vendorów, którzy globalnie zajmują 1,2,3 miejsce na rynku. Dzięki temu nasi partnerzy wiedzą, że za kilka lat ten sam producent nadal będzie działał, projekty będą mogły nadal funkcjonować’ – wyjaśnił dyrektor.

 

RRC24 – zabezpieczenie ryzyka

Podczas prezentacji przybliżono kilka funkcji serwisu dla partnerów  RRC24. Paweł Jabłoński przekonywał, że dystrybutor ma wyjątkową ofertę zabezpieczenia przed ryzykiem kursowym. Np. partner może skalkulować całą ofertę w weekend na poniedziałek, bez ryzyka narażenia na zmianę kursu i tym samym ceny przeliczanej z euro czy dolarów. 'Mamy to jako jedyny dystrybutor. Dokładnie obliczycie, jaka będzie marża.’ – zapewnił partnerów przedstawiciel RRC.

Z kolei w zeszłym roku uruchomiono w RRC pomoc prawną dla partnerów. Np. gdy klient nie płaci, można z pomocą prawników za pośrednictwem RRC zająć się windykacją. Dla partnera takie rozwiązanie może być lepsze wizerunkowo, niż domaganie się pieniędzy wprost od klienta. Z tym że rola RRC kończy się na etapie skontaktowania partnera z prawnikiem. Dyrektor zapewnił, że partnerzy współpracujący z RRC mają preferencyjne warunki na takie usługi. 'Nie płacicie miesięcznego ryczałtu. Tylko za samą usługę’ – zaznaczył Paweł Jabłoński.

Wśród innych funkcji jest np. oszczędzająca czas opcja przeklejania part – numberów do zamówienia. W ramach RRC Solution Market partnerzy mogą stworzyć np. własny software do rozwiązań z oferty VAD-a, który następnie może być zaoferowany klientom.

 

Honeywell nr 1 w Auto ID

Na konferencji poinformowano o poszerzeniu oferty RRC o pełne portfolio rozwiązań Honeywella, który jest głównym dostawcą VAD-a w zakresie Auto ID.

’To dobry moment, aby wejść w biznes Auto ID’ – przekonywał Ciprian Cosma, Channel Business Manager w Honeywellu. Zwrócił uwagę, że dywizja Scanning nad Mobility Honeywella rośnie szybciej niż rynek, średnio o 20 proc. co roku.

Podkreślał szeroką ofertę vendora. 'Mamy najbardziej kompletne portoflio branży, także na rynkach wertykalnych’ – twierdził przedstawiciel firmy.

Dział Auto ID Honeywella powstał poprzez kupowanie różnych marek. Drukarki Honeywella pochodzą z Intermec’a i Datamaksa. Cała oferta uzupełnia się i tworzy kompletne portfolio – od tanich urządzeń biurkowych, poprzez półprzemysłowe, po przemysłowe. Są też modele mobilne (z Datamaksa) – w tym segmencie oferta również jest kompletna. Jest m.in. drukarka igłowa. Planowana jest oferta nowego modelu, są także urządzenia do instalacji na wózkach widłowych, przystosowane do pracy w warunkach ciągłej wibracji (jak MP Compact4). Honeywell ma także w portfolio drukarki etykiet. Sprzęt jest projektowany zgodnie z koncepcją łatwego wdrożenia i użytkowania.

Z prezentacji wynika, że partnerzy powinni zainteresować użytkowników sprzętu Zebry wymianą na urządzenia Honeywella.

’Nasza drukarka może być wykorzystana jako zamiennik drukarek konkurenta’ – zapewnił Mariusz Jaworski, architekt rozwiązań. Odpowiednią konfigurację umożliwia oprogramowanie ZSim2.

Obecnie drukarki są w nowym dziale Sensing & Productivity Solutions Honeywella, czyli Auto ID połączono z czujnikami. Jest to związane z rozwojem Internetu rzeczy – urządzenia mobilne będą zbierać różne dane do analizy i komunikacji.

’Jako dystrybutor będziemy starali się posiadać w ofercie wszystko, co jest związane z producentem, także części zamienne. Postaramy się wprowadzić pełną ofertę materiałów eksploatacyjnych’ – zaznaczył Paweł Jabłoński.

Jeśli chodzi politykę serwisową, to drukarki Intermec mogą być naprawiane we własnym serwisie lub u partnerów z odpowiednim certyfikatem. W przypadku Datamaksa trwają prace integracyjne dotyczące serwisu. Partnerzy mają być na bieżąco informowani o zmianach.