Zdaniem Tomasza Siedleckiego, dyrektora marketingu RTV Euro AGD, nowym trendem na rynku jest łączenie zakupów tradycyjnych z internetowymi, w związku z poszukiwaniem najlepszej ceny. Otóż część klientów poświęca sporo czasu na uzyskanie informacji w Internecie o produktach, by ostatecznie kupić je w zwykłym sklepie. Są również konsumenci, którzy w stacjonarnych marketach oglądają towar, ale zamawiają go przez Internet.

– To zjawisko jest szczególnie widoczne w takiej sieci jak nasza. Mamy bardzo duży odsetek klientów, którzy kupują na naszej stronie internetowej, ale odbierają produkty w sklepach – komentuje Tomasz Siedlecki.

Według niego popularność tego typu zakupów powoduje, że firma cały czas rozwija sieć marketów i otwiera nowe placówki. – W tej chwili skupiamy się na mniejszych miastach, liczących około 40 tys. mieszkańców, i mniejszych, w których powstają nowe galerie handlowe – informuje Tomasz Siedlecki.

Według przedstawiciela RTV Euro AGD rynek telewizorów w Polsce jest bardzo konkurencyjny. Trwa ostra walka o klientów.

Z danych PMR wynika, że Polacy kupują rocznie ok. 2,4 mln telewizorów wartych ok. 23 mld zł. RTV Euro AGD w 2013 r. miało ponad 60-procentowy udział w tym rynku. W ubiegłym roku sprzedaż przestała rosnąć – po zwiększonych zakupach związanych z cyfryzacją telewizji. Według TNS Polska klienci najczęściej wybierają telewizory 40-calowe oraz sprzęt w cenie 1,5 – 3 tys. zł.