Według IDC wartość globalnego rynku Big Data wynosi 130,1 mld dol., czyli o ponad 18 mld dol. więcej niż przed rokiem. W najbliższych latach sektor ma rosnąć w tempie dwucyfrowym, by w 2020 r. osiągnąć wartość ponad 203 mld dol. Spośród firm badanych przez IDC 78 proc. stwierdziło, że analiza dużych zbiorów danych ma największy potencjał do przeobrażenia modelu biznesowego w ciągu najbliższych 3 lat.

Największymi użytkownikami i klientami rozwiązań z sektora Big Data są instytucje finansowe oraz przemysł, a w następnej kolejności – koncerny medyczne oraz handel internetowy. Coraz częściej z Big Data korzystają także małe i średnie przedsiębiorstwa. 

Według SAP 86 proc. największych instytucji finansowych na świecie deklaruje, że w najbliższych latach ich priorytetem będą działania zorientowanie na konsumenta (customer centricity), w tym przede wszystkim dopasowanie oferty do konkretnych osób. Kluczem do sukcesu ma być wykorzystanie Big Data. W przypadku sektora medycznego korzyścią z analizy wielkich zbiorów danych ma być indywidualizacja usług – trafna diagnoza pacjenta i odpowiednie leczenie, a w e-commerce Big Data pozwoli lepiej poznać preferencje klientów. W przemyśle analiza ma m.in. wspomagać procesy produkcji.
 
Również w Polsce prognozowany jest wzrost przychodów na rynku Big Data.

„Przewidywania co do zapotrzebowania na ten rok są dwukrotnie większe niż na poprzednie dwanaście miesięcy. Usługa stanie się powszechnie dostępna, nawet dla średnich i małych firm w zależności od dostępnych narzędzi” – twierdzi Robert Zaklika, wiceprezes ATM.
 
Menedżer przewiduje rosnące zainteresowanie usługami w centrach danych, które obsługują Big Data, ponieważ firmy będą starały się wykorzystywać wiedzę zgromadzoną w danych do generowania zysków. Monetyzacja tego typu informacji ma być kluczowym wyzwaniem w kolejnych miesiącach. Analitycy IDC oceniają, że ok. 30 proc. danych jest realnie wykorzystywanych przez firmy. Poza danymi wewnętrznymi firm coraz większe znaczenia zyskują źródła zewnętrzne. Badania Gartnera wskazują, że w 2017 r. ok. 30 proc. danych w przedsiębiorstwach będzie pochodziło z zewnętrznych hurtowni Big Data.

Źródło: Newseria