Rynek drukarek nadal się kurczy
Sprzedaż urządzeń spada, ale na popularności zyskują usługi.
W III kw. br. według IDC dostawy urządzeń drukujących w skali globalnej spadły o 3 proc., do 25 mln szt. Wynik poprawiła większa sprzedaż w regonie Azji i Pacyfiku (+4,4 proc.).
Mimo topniejącego popytu sprzedaż urządzeń w segmencie kontraktowym poszła w górę o 6,1 proc. rok do roku, głównie dzięki zainteresowaniu usługami zarządzania drukiem (MPS) w firmach i organizacjach.
Bardziej niż średnia na rynku spadły dostawy maszyn atramentowych dla biznesu – o 7,1 proc., do 2,4 mln szt. (czyli stanowiły niecałe 10 proc. urządzeń sprzedanych w III kw.). Z tego 90 proc. to modele wielofunkcyjne.
Jasnym punktem był natomiast popyt na urządzenia laserowe w zachodniej Europie (+1,9 proc.) po spadkach przez poprzednich 5 kwartałów. Przychody poprawiły się nawet bardziej niż sprzedaż ilościowa, co pokazuje stabilność rynku. Średnia cena urządzenia laserowego (ASP) w tym regionie podskoczyła o 1,2 proc.
W pierwszej piątce producentów jedyną marką, która zwiększyła sprzedaż, był Epson, głównie dzięki dobremu wynikowi w regionie Azji i Pacyfiku.
Światowe dostawy urządzeń drukujących w III kw. 2016 r. |
|||||
Producenci |
Dostawy w III kw. 2016 r. (szt.) |
Udział w rynku w III kw. 2016 r. |
Dostawy w III kw. 2015 r. (szt.) |
Udział w rynku w III kw. 2015 r. |
Wzrost rok do roku |
1. HP Inc |
9 472 015 |
37,9% |
9 937 429 |
38,6% |
-4,7% |
2. Canon |
4 910 682 |
19,6% |
5 283 494 |
20,5% |
-7,1% |
3. Epson |
4 575 582 |
18,3% |
4 078 667 |
15,8% |
12,2% |
4. Brother |
1 772 768 |
7,1% |
1 893 970 |
7,4% |
-6,4% |
5. Samsung |
825 307 |
3,3% |
1 039 723 |
4,0% |
-20,6% |
Inni |
3 441 147 |
13,8% |
3 526 479 |
13,7% |
-2,4% |
Razem |
24 997 501 |
100,0% |
25 759 762 |
100,0% |
-3,0% |
Źródło: IDC |
Podobne aktualności
Sprzedaż w dystrybucji IT w USA ponownie w dół
Oprogramowanie sprzedaje się lepiej, sieciówka wraca do normy, rynek PC wychodzi z dołka.
Umowy na usługi zarządzane IT i biznesowe przebiły 100 mld dol.
Będą rosły wydatki firm na usługi zarządzane, zwłaszcza obejmujące chmurę i sztuczną inteligencję - według prognozy.
Fujifilm wchodzi na rynek kopiarek w Europie
Na początek zacznie sprzedawać wielofunkcyjne drukarki biurowe w dwóch krajach.