Według Gartnera klienci na całym świecie kupią w tym roku 367,8 mln komputerów, czyli o 19,2 proc. więcej niż w 2009 r. (308,3 mln szt.). Jednak dynamika wzrostu obserwowana na początku roku spada. ’W związku z niepewnymi prognozami ekonomicznymi dla USA i Europy Zachodniej, obniżyliśmy zakładany wcześniej poziom wzrostu sprzedaży w II poł. 2010 roku o około 2 punkty procentowe, do 15,3 proc.’ – powiedział dyrektor Gartnera, Ranjit Atwal. Firma badawcza zakłada jednak, że popyt w nadchodzących kwartałach utrzyma się na wysokim poziomie, gdyż dla konsumentów komputery nie są już luksusem, lecz przedmiotem codziennego użytku.

Według Gartnera rynek netbooków jest bliski nasycenia. Osiągnęły one największy udział w światowym rynku komputerów mobilnych w II poł. ub.r. (20 proc.), od tego czasu zapotrzebowanie na małe urządzenia spada. W pierwszych dwóch kwartałach miały one 18 proc. rynku przenośnych komputerów. Gartner zakłada, że do 2014 r. udział netbooków skurczy się do 10 proc.

’Klienci, którzy kupili netbooka, bo był tani, teraz wybierają notebooki, bo ceny obu urządzeń stają się coraz bardziej zbliżone’ – powiedział Raphael Vasquez, analityk Gartnera.