Dla porównania w 2013 r. obroty na polskim rynku m-commerce wyniosły ok. 1 mld zł. Według prognoz Goldman Sachs z ub.r. w 2015 r. udział handlu mobilnego w e-commerce na świecie wyniesie 33 proc. W Polsce sięgnie ok. 7 proc., co sugeruje nadal szybki wzrost zgodnie z trendem globalnym.

Analitycy Sociomantic Labs twierdzą, że znaczenie kanału mobilnego w całości wydatków e-commerce jest dużo większe niż liczby pokazujące obroty, ze względu na ruch internautów między kanałami (np. szukają produktów w sieci z pomocą urządzeń mobilnych, a kupują używając komputera). Popularność aplikacji mobilnych powoduje wzrost zainteresowania firm wykorzystaniem m-commerce do zdobycia klientów. Nawet 80 proc. użytkowników smartfonów i tabletów jest skłonnych kliknąć w reklamę w mobilnych aplikacjach. a 46 proc. użytkowników takich aplikacji uważa, że korzystanie z nich jest szybsze niż ze strony www. Z kolei 51 proc. osób korzystających z aplikacji mobilnych docenia ich wygodę i fakt, że nie muszą pamiętać loginów i haseł.

– Rozszerzenie oferty na urządzenia mobilne jest kwestią oczywistą dla wszystkich graczy na rynku e-commerce. Kluczowe staje się jak najszybsze zaoferowanie klientom łatwych w obsłudze aplikacji na telefony komórkowe. W najbliższym czasie to właśnie ten aspekt będzie budował przewagę konkurencyjną – twierdzi Rafał Brzoska, prezes Integera.