Rynek nawigacji: Mio liderem
Według GfK Polonia w I poł. 2010 r. w Polsce sprzedano prawie 237 tys. urządzeń do nawigacji samochodowej. Najczęściej wybieraną marką było Mio.
Od stycznia do czerwca br. klienci kupili ok. 54 tys. urządzeń Mio, co dało producentowi ponad 23 proc. udziału w rynku. Zdaniem Mariusza Manowskiego, dyrektora generalnego Mio w regionie Europy Środkowej i Wschodniej, sprzedaż powinna utrzymać się na wysokim poziomie, gdyż druga połowa roku jest zwykle dobra na rynku nawigacji.
Mio od kilku lat utrzymuje pozycję lidera. W 2009 r. producent miał 24,7 proc. udziału w polskim rynku urządzeń do nawigacji, a w styczniu 2010 r. – ponad 25 proc. Kolejnymi markami były Lark i TomTom (po ok. 14 proc.)
Podobne aktualności
Więcej pieniędzy na chmurę
Po raz pierwszy wydano na świecie więcej na sprzęt do budowy chmury niż na tradycyjną infrastrukturę.
Chmura: czy mniejsi gracze mogą rywalizować z największymi?
Globalni potentaci rynku chmury publicznej stale powiększają swoje udziały. Mimo to analitycy twierdzą, że znajdzie się na nim też miejsce dla innych, mniejszych dostawców.
Mio z alkomatem
Na rynek weszły zestawy samochodowych rejestratorów wideo i nawigacji Mio, wyposażone w alkomaty. Dodatki mają pomóc kierowcom w sprawdzeniu, czy np. następnego dnia po imprezie mogą siąść za kółkiem.