Zdaniem analityków w 2015 r. sprzedaż na światowym rynku inteligentnych zegarków wzrośnie o 511 proc. w porównaniu z 2014 r., do 28,1 mln szt. Apple zostanie jego niekwestionowanym liderem (z udziałem 54,8 proc., wobec zerowego udziału w ub.r.), choć pozostali gracze również zanotują solidne wzrosty w br. – w sumie o 176 proc. Strategy Analitycs zakłada, że pojawienie się na rynku Apple Watcha (co nastąpi w kwietniu br.) będzie katalizatorem szybkiego rozwoju całego rynku. Firma zauważa jednocześnie, że nowy model Apple jest daleki od doskonałości, przewyższają go niektóre zegarki konkurencji. Np. bateria może nie być tak wytrzymała, jak w innych urządzeniach, a wysoka cena, niemal pewna w przypadku Apple, może zniechęcić do zakupu część konsumentów.
 
Sprzedaż inteligentnych zegarków (mln szt.)

Model

2014

2015*

Apple Watch

0,0

15,4

Pozostałe

4,6

12,7

Razem

4,6

28,1

*Prognoza

Źródło: Strategy Analytics