Zgodnie z projektem przedsiębiorcy świadczący usługi w Internecie, np. poprzez e-sklepy, będą musieli podawać oprócz adresu e-mail także inne dane, umożliwiające szybki kontakt, np. numer telefonu. Dane mogą mieć postać formularza online do przesyłania pytań. Sprzedawca lub usługodawca będzie miał obowiązek udostępnić klientom środki umożliwiające sprawdzenie, co zostało zamówione, czy podane dane są poprawne oraz umożliwiające korektę zamówienia przed ostateczną wysyłką.

Projekt uwzględnia także obowiązki usługodawcy związane z informacją handlową poprzez e-mail czy SMS. Firma przesyłająca oferty handlowe zostanie zobowiązana do podawania nazwy podmiotu organizującego w jego imieniu np. konkurs lub loterię. Informacja handlowa powinna zawierać wskazówki, w jaki sposób klient może zrezygnować z otrzymywania niechcianych wiadomości.

Proponowana nowelizacja reguluje kwestie ochrony danych osobowych, m.in. wyłączenia odpowiedzialności przedsiębiorców, którzy są pośrednikami w przekazywaniu danych. Np. usługodawca nie poniesie odpowiedzialności, jeśli użytkownik, po kliknięciu w linka na stronie np. e-sklepu, przeniesie się na witrynę z cudzymi danymi.

Zgodnie z założeniami nowelizacji strony internetowe powinny być dostosowane do potrzeb osób niewidomych lub słabo widzących, co ma zapobiegać wykluczeniu cyfrowemu niepełnosprawnych.