Sądowy przetarg na drukarki za 2,4 mln zł
Sądy ruszyły na zakupy drukarek. Wybrano oferty na dostawę prawie 900 maszyn. Jednak więcej firm czeka na decyzje.
Wybrano najlepsze oferty w postępowaniu na dostawę drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych do sądów z obszaru apelacji krakowskiej, wrocławskiej i łódzkiej.
Sprzęt zamawiał Sąd Apelacyjny w Krakowie, reprezentowany przez Centrum Zakupów dla Sądownictwa.
Wybór padł na konsorcjum tarnowskiej firmy Suntar i Maxto ITS. Oferty Suntara okazały się bezkonkurencyjne. Przetarg ogłoszono w czerwcu br.
Ponad 1,5 mln zł na drukarki
Postępowanie składało się z dwóch części. W pierwszej – dostawa drukarek laserowych mono A4 oraz minimum 3 lata gwarancji – Suntar złożył ofertę wartą 1,576 mln zł brutto, proponując maszyny Lexmark.
Centrum zakupów dla sądownictwa gotowe było przeznaczyć na realizację zamówienia 1,414 mln zł brutto.
Część 1 przetargu obejmowała dostawę 722 drukarek laserowych mono A4, w tym 188 wydajnych maszyn (dodatkowo punktowano m.in. prędkość drukowania jednostronnego strony A4 – 60 str/min. i więcej, normatywne obciążenie miesięczne ponad 219 tys. str.).
W zwykłych drukarkach punktowane dodatkowo były m.in. prędkość drukowania jednostronnego strony A4 – 44 str/min. i więcej, normatywne obciążenie ponad 119 tys. miesięcznie, obsługa tonera o wydajności ponad 24 tys. str.
Wielofunkcyjne na wokandzie
Druga część postępowania obejmowała 140 maszyn wielofunkcyjnych A4 oraz 28 szt. A3 wraz z co najmniej 3-letnią gwarancją. W obu przypadkach sądy potrzebują urządzeń monochromatycznych.
Dla urządzeń A4 dodatkowe punkty przyznano m.in. za wbudowaną pamięć o pojemności minimum 2 GB i możliwość podłączenia opcjonalnego dysku SSD.
Dla maszyn A3 punktowano ekstra m.in. normatywne obciążenie miesięczne 110 tys. str. A4 i możliwość wyłączenia portu USB w menu administratora.
W tej części Suntar złożył jedyną ofertę z maszynami Xerox Versalink, wartą 853 tys. zł. Centrum zakupów gotowe było przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia minimalnie więcej – 854 tys. zł.
Sądy czekają na sprzęt i tonery
Na rozstrzygnięcie czeka m.in. postępowanie na dostawę drukarek, urządzeń wielofunkcyjnych i skanerów dla sądów apelacji katowickiej. Zamówienie podzielono na 8 części. Na jego realizację katowicki sąd w sumie jest gotów przeznaczyć bez mała 1,66 mln zł.
Na początku września br. otwarto oferty. Złożyli je: radzymińska firma 3V Tomasz Wnuk, Ematech Trade z Mysłowic oraz Suntar.
Warszawski sąd apelacyjny zamawia materiały eksploatacyjne do drukarek i faksów, na które gotów jest przeznaczyć w sumie 684 tys. zł (w dwóch częściach, łącznie z prawem opcji).
Oferty złożyli: 3Dyta Edyta Korupczyńska z Łomianek, Amad z Łomianek, JM Data z Warszawy, spółka Praxis Łódź Pilecka i Petlak oraz Printex z Marek. Ofertę z najniższymi cenami złożył Amad – 421,9 tys. zł w cz.1 oraz 33,99 tys. zł w cz. 2.
W toku jest m.in. postępowanie dla sądów z obszaru apelacji lubelskiej na dostawę urządzeń wielofunkcyjnych (oferty można składać do 3 października) i drukarek laserowych (do 20 września).
Podobne aktualności
Przetarg na komputery, monitory, tablety z budżetem 80 mln zł rozstrzygnięty
W centralnym przetargu na sprzęt wskazano dwóch wykonawców. Jednego wybrano we wszystkich czterech częściach postępowania.
Ważny wyrok ws. podatku dla informatyków
"Wyrok ten jest niezwykle korzystny dla osób z sektora IT" - twierdzi ekspert.