People Services Hub w Warszawie będzie kolejnym centrum usług wspólnych Sage nad Wisłą. Zajmie się obsługą kadrowo – płacową. To już trzeci duży projekt inwestycyjny Sage w Polsce obok Centrum Deweloperskiego, które prowadzi prace badawczo-rozwojowe oraz centrum usług wspólnych obsługującego procesy IT. Rozwój polskiego oddziału wiąże się ze wzrostem zatrudnienia – w najbliższym czasie pracę w Sage ma podjąć prawie 250 osób.

Otwarcie oznacza intensyfikację działań Sage na polskim rynku. Development Lab otwarto zaledwie kilka miesięcy temu, w sierpniu br. Stanowi zaplecze badawczo-rozwojowe dla globalnych produktów brytyjskiej grupy. To jeden z pięciu takich ośrodków na świecie (pozostałe znajdują się w Newcastle, Johannesburgu, Atlancie i Barcelonie). Z kolei polskie Centrum Usług Wspólnych (ITIS) wspiera procesy IT w całej grupie. Spółka finalizuje jego uruchomienie.

Sage informuje, że notuje w Polsce rekordowo wysokie wyniki. W roku fiskalnym 2017 przychody wyniosły 87,5 mln zł, co oznacza wzrost o 19 proc. rdr. Zysk netto zwiększył się o 17 proc., do 1,8 mln zł. Stabilny wzrost spółki zapowiada 32-proc. przyspieszenie w obszarze przychodów odnawialnych – ze sprzedaży abonamentowej oraz oprogramowania w modelu subskrypcyjnym.

– Wyniki Sage w Polsce są najwyższe spośród wszystkich oddziałów w Europie – zapewnia Piotr Ciski, dyrektor zarządzający Sage w Polsce.

Według niego jednym z głównych motorów wzrostu na lokalnym rynku są technologie chmurowe. W tym roku firma wprowadziła na rynek nowe rozwiązania hybrydowe. Na przyszły rok zapowiada kolejne nowości.

– Bardzo ważny jest obszar rozwiązań w chmurze, natomiast dzisiaj polski rynek jeszcze nie jest na nią gotowy. Klienci w dalszym ciągu obawiają się o swoje dane. Dlatego proponujemy rozwiązania hybrydowe – klient zaczyna z rozwiązaniem w wersji desktopowej, natomiast później, kiedy jest gotowy, może włączyć komponent chmurowy, aż do pełnego przeniesienia danych do chmury. Ta strategia przynosi nam bardzo widoczne efekty w postaci wzrostu sprzedaży – twierdzi Piotr Ciski.

Ocenia, że rozwój polskiej spółki będą też determinować zmiany prawne, m.in. nowe przepisy dotyczące ochrony danych osobowych i Jednolity Plik Kontrolny, który od stycznia 2018 r. zacznie obowiązywać również mikroprzedsiębiorstwa. Obowiązek comiesięcznego sporządzania JPK, który zawiera ewidencję zakupu i sprzedaży VAT (JPK_VAT), w tej chwili obejmuje już małe, średnie i duże przedsiębiorstwa.

Kolejną dużą zmianą w przepisach, która powinna pozytywnie przełożyć się na biznes dostawców oprogramowania płacowo – księgowego, jest split payment.

Źródło: Newseria