„Weszliśmy w VR, aby zwiększyć naszą konkurencyjność na rynku smartfonów, jednak jeśli będzie taka możliwość, poszerzymy ten biznes na inne segmenty” – zapowiedział Koo Yun-mo, menedżer odpowiedzialny za VR w Samsung Mobile.

Według niego z pomocą wirtualnej rzeczywistości można np. pokazać potencjalnym inwestorom, jak powstająca fabryka będzie wyglądać po zakończeniu budowy. Jako branże, w których byłoby zastosowanie dla VR, wskazał także edukację i medycynę. Np. według niego terapię pozwalającą przezwyciężyć lęk wysokości można prowadzić z pomocą symulacji przestrzeni.

Obecnie Samsung koncentruje się na rozwoju ekosystemu wirtualnej rzeczywistości w postaci odpowiedniej jakości filmów i platformy przeznaczonej dla smartfonów. Koreański koncern od 2014 r. współpracuje ze specjalizującą się w VR marką Oculus, która w międzyczasie została przejęta przez Facebooka. Od tego czasu podkeśla, że VR to istotna część biznesu.