Samsung: ekrany, które rozpoznają ludzi
Producent zaoferował wyświetlacze do Digital Signage, które potrafią dopasować treści do osoby stojącej przed ekranem.
Urządzenia wykorzystują oprogramowanie o nazwie Audience Measurement. Dzięki wybudowanej w monitor kamerze można policzyć, ile osób jest zainteresowanych wyświetlanymi na ekranie treściami. Z odległości co najmniej 5 metrów aplikacja rozpoznaje np. płeć widza i odpowiednio dopasowuje do niej wyświetlane reklamy i informacje. Zapisuje również ile czasu ktoś spędził przed ekranem. Kamera może analizować wymienione dane w ujęciu godzinowym, dniowym, tygodniowym i miesięcznym. Wszystkie są zapisywane na serwerze MagicInfo. Kamera działa w oparciu o ten system opracowany przez Samsunga, który służy do zarządzania treściami wyświetlanymi na ekranach wielkoformatowych (LFD). Instaluje się go bezpośrednio na monitorze za pomocą taśmy ze specjalnym rzepem, co chroni ją przed upadkiem albo rozbiciem.
System nie przechowuje informacji o konkretnych odbiorcach, co pozwala uniknąć problemów z GIODO. Czas instalacji według Samsunga to 2 do 3 godzin. Koszt wdrożenia zależy od projektu.
Podobne aktualności
Samsung 10-krotnie zwiększył zysk
Poprawa koniunktury na rynku DRAM i NAND podbiła zyski koncernu.
Branża kiosków interaktywnych będzie warta 48,8 mld dol.
Największe wydatki pójdą nie na sprzęt, lecz na oprogramowanie i usługi.
Sprzedaż wyświetlaczy publicznych o 14 proc. w górę
„Wiele projektów w dalszym ciągu boryka się z wydłużonymi terminami" - twierdzi ekspert.