Samsung i LG z zarzutem zmowy
Jeden z byłych pracowników LG zarzuca koncernom nielegalne porozumienie. Obie firmy miały według niego dogadać się, że nie będą sobie wzajemnie podkupować pracowników. Dzięki temu mogły płacić ludziom mniej.
Pozew z zarzutami trafił do sądu w Kalifornii. Były sales manager amerykańskiego oddziału LG utrzymuje, że w 2013 r. nie dostał pracy w Samsungu, gdyż – jak wyjaśnił mu rekruter – obie firmy zawarły umowę, że nie będą wzajemnie werbować pracowników. Według zarzutów skutkiem było zaniżanie płac i naruszenie prawa antymonopolowego. Zdaniem powoda taki układ nie byłby możliwy bez zgody centrali korporacji.
LG zapewnia, że nigdy nie było takiego porozumienia. Samsung odmówił komentarza. Pełnomocnikiem byłego pracownika jest prawnik, który prowadził podobną sprawę przeciwko Apple’owi i Google’owi.
Mianowicie 2 lata temu do sądu trafiła sprawa zmowy Adobe, Apple, Google i Intela, która miała na celu unikanie wzajemnego rekrutowania pracowników i dzięki temu oszczędzanie na płacach. Wśród dowodów były e-maile wymieniane między szefami firm. Do sądu zgłosiło się ponad 60 tys. poszkodowanych. W sumie domagali się ponad 3 mld dol. rekompensaty. Skończyło się na 324 mln dol. w ramach ugody.
Podobne aktualności
Samsung 10-krotnie zwiększył zysk
Poprawa koniunktury na rynku DRAM i NAND podbiła zyski koncernu.
LG – niezawodne monitory interaktywne w ofercie Incom Group
Incom Group jest największym dostawcą monitorów interaktywnych wśród dystrybutorów IT. Firma stawia na uznane marki i dywersyfikację oferty, tak by odpowiedzieć na różne potrzeby swoich Partnerów. Do obecnych w aktualnym portfolio producentów „interaktywów”, takich jak: Promethean, Hikvision i ViewSonic dystrybutor dołącza właśnie kolejnego dużego gracza – LG.
Gala CRN: tworzymy historię!
Po raz pierwszy w historii mieliśmy zaszczyt uhonorować Ambasadorów Kodeksu Dobrych Praktyk Partnerskich Branży IT, uroczyście wręczyć Certyfikaty Channel Master 2024 oraz gościć Larry’ego Walsha, założyciela Channelnomics – zasłużonej amerykańskiej agencji badawczej zajmującej się globalnym kanałem sprzedaży IT.