Samsung i Microsoft rozszerzają współpracę
Zakończenie sporu patentowego obu korporacji szybko zaowocowało ofertą wspólnych rozwiązań, przeznaczonych przede wszystkim dla biznesu i użytkowników mobilnych.
Samsung poinformował, że będzie wstępnie instalował usługi i aplikacje Microsoftu na swoich urządzeniach z Androidem. W nowych smartfonach Galaxy S6 i S6 Edge zostaną udostępnione OneNote, OneDrive i Skype. Oba modele będą oferowane z opcją dostępu do 100 GB przestrzeni dyskowej w chmurze OneDrive. Jeszcze w I poł. br. na wybranych tabletach Samsunga pojawią się wstępnie instalowane programy Microsoft Word, Excel, PowerPoint, OneNote, OneDrive i Skype.
Samsung i Microsoft przygotowały także wspólny pakiet dla firm obejmujący Office 365 i Knox – rozwiązanie tworzące bezpieczne środowisko dla urządzeń mobilnych. Firmy, które kupią urządzenia od Samsunga za pośrednictwem kanałów bezpośredniej sprzedaży do przedsiębiorstw, będą miały dostęp do trzech wersji Office 365 – Business, Business Premium i Enterprise – połączonych z Knox.
W lutym br. obaj producenci doszli do porozumienia po trwającym ponad rok konflikcie dotyczącym patentów mobilnych. Microsoft wycofał z sądu pozew przeciwko Samsungowi.
Współpracując z Samsungiem Microsoft realizuje jeden z priorytetów swojej strategii – umożliwić korzystanie ze swoich usług na dowolnym urządzeniu, niezależnie od platformy programowej. Koreański koncern, jeden z liderów rynku mobilnego, może pomóc w znacznym poszerzeniu grona użytkowników rozwiązań koncernu z Redmond.
Podobne aktualności
Wydatki na infrastrukturę chmurową wzrosną o 20 proc. w 2024 r.
„W miarę ewolucji sztucznej inteligencji dostawcy rozwiązań badają możliwości integracji, wykraczające poza oferty vendorów" - twierdzi ekspert.
Rosyjscy hakerzy włamali się na konta dyrektorów Microsoftu
Inne firmy również były celem tej samej grupy - twierdzi koncern.
Gala CRN: tworzymy historię!
Po raz pierwszy w historii mieliśmy zaszczyt uhonorować Ambasadorów Kodeksu Dobrych Praktyk Partnerskich Branży IT, uroczyście wręczyć Certyfikaty Channel Master 2024 oraz gościć Larry’ego Walsha, założyciela Channelnomics – zasłużonej amerykańskiej agencji badawczej zajmującej się globalnym kanałem sprzedaży IT.