Samsung korzysta z dobrej koniunktury
Utrzymujący się popyt na pamięci ponownie znacznie poprawił wyniki Samsunga, ale na początku przyszłego roku nie będzie już tak dobrze - przewiduje producent.
W III kw. br. zysk netto Samsunga wzrósł o 18 proc., do ok. 11,5 mld dol., a zysk operacyjny o 21 proc., osiągając kwotę ok. 15,3 mld dol. Wyższe zyski zostały wypracowane przy przychodach większych o 5,5 proc. niż w analogicznym okresie ub.r. (ok. 56,5 mld dol.).
Coraz więcej środków płynie do kasy korporacji tak jak w poprzednich kwartałach dzięki zapotrzebowaniu na pamięci w centrach danych i ze strony producentów urządzeń mobilnych. Jednak w IV kw. br. i na początku przyszłego roku ten biznes będzie słabszy, ze uwagi na spadające ceny. Zdaniem analityków zysk operacyjny Samsunga w IV kw. br. wobec III kw. br. będzie niższy o kilka proc. Po I kw. 2019 r. jednak biznes półprzewodnikowy znów powinien generować wyższe zyski. Głównie zapotrzebowanie na serwerowe pamięci i dyski ma przyczynić się do większych profitów – przewiduje Samsung.
Producent zapowiedział ograniczenie wydatków operacyjnych w 2019 r. o 27 proc. wobec 2018 r., do ok. 28 mld dol., co może złagodzić obawy o nadpodaż na rynku pamięci. Według prognozy DRAMeXchange w 2019 r. ceny DRAM stopnieją o 15-20 proc., a NAND – o 25-30 proc.
Z kolei w dziale smartfonów zysk operacyjny zanurkował w III kw. br. o 32 proc., głównie z powodu z niższej sprzedaży modeli ze środkowej i dolnej półki cenowej. W IV kw. br. producent spodziewa się tradycyjnie większego popytu na urządzenia mobilne, ale i kolejnego spadku zysku, z uwagi na rosnące koszty marketingu. Jednak w 2019 r. Samsung liczy na poprawę wyników działu smartfonów dzięki modelom premium.
Podobne aktualności
Samsung 10-krotnie zwiększył zysk
Poprawa koniunktury na rynku DRAM i NAND podbiła zyski koncernu.
Gala CRN: tworzymy historię!
Po raz pierwszy w historii mieliśmy zaszczyt uhonorować Ambasadorów Kodeksu Dobrych Praktyk Partnerskich Branży IT, uroczyście wręczyć Certyfikaty Channel Master 2024 oraz gościć Larry’ego Walsha, założyciela Channelnomics – zasłużonej amerykańskiej agencji badawczej zajmującej się globalnym kanałem sprzedaży IT.