Wynik operacyjny koncernu w ostatnim kwartale ub.r. wyniósł w przeliczeniu 4,7 mld dol. Mimo sporego spadku to jednak i tak lepiej, niż oczekiwali analitycy (ok. 4,4 mld dol.). Przychody zmniejszyły się o 12 proc. w porównaniu z IV kw. 2014 r. do 47 mld dol.

Powody słabszego wyniku są podobne jak w całym ub.r. – kurczy się zysk ze sprzedaży urządzeń mobilnych, które generują największą część obrotów Samsunga. W III kw. ub.r. wynik operacyjny działu mobilnego spadł o 74 proc. w odniesieniu do analogicznego okresu 2013 r. To efekt zaostrzenia konkurencji na rynku smartfonów. Pozycję giganta podgryzają tańsze chińskie marki, jak Huawei i Xiaomi. W III kw. ub.r. według Gartnera udział Samsunga w światowym rynku smartfonów spadł z 32,1 na 24,4 proc. Aby zahamować spadki firma zapowiedziała w listopadzie wprowadzenie nowych smartfonów z dolnej i średniej półki oraz ograniczenie liczby modeli w ofercie nawet o jedną trzecią w 2015 r.

Pełny bilans minionego kwartału spółka poda w końcu stycznia.