Zysk netto Samsunga wzrósł w minionym kwartale o 25 proc. w porównaniu z ub.r. W przeliczeniu na dolary amerykańskie wyniósł 7,6 mld dol., przy przychodach wielkości 55,5 mld dol. (wzrost o 11 proc.). Zysk operacyjny zamknął się w kwocie 9,6 mld dol. (wzrost o 26 proc.).

Najwięcej zarobił jak zwykle dział IT and Mobile Communication, który oferuje smartfony, osiągając 6,3 mld dol. zysku operacyjnego (wzrost o 19 proc.). Sprzedaż smartfonów zwiększyła się według producenta o kilkanaście procent rok do roku, ale głównie dzięki tanim modelom. Popyt na smartfony z wyższej półki siadł (sprzedaż była podobna co w II kw. br.). Samsung poinformował, że do końca minionego kwartału sprzedał 40 mln urządzeń Galaxy S4 (w ciągu 5 miesięcy).

Drugi pod względem znaczenia dział półprzewodników podwoił zysk operacyjny do 1,93 mld dol. Obroty były najwyższe od 3 lat. O ponad 10 proc. spadły natomiast profity działu consumer electronics, który oferuje telewizory. Na minusie był również dział wyświetlaczy.

W IV kwartale br. Samsung przewiduje wzrost popytu na smartfony i tablety, głównie z dolnej i środkowej półki. Wynik urządzeń klasy high-end poprawi się w mniejszym stopniu. W sumie sprzedaż smartfonów powinna być o kilka proc. większa w porównaniu z końcem ub.r.