W I kw. br. (III kw. finansowy spółki) Scansource odnotował spory spadek sprzedaży poza USA – o 8,6 proc., do 221,2 mln dol. W efekcie światowe obroty były na niewielkim minusie (-0,3 proc.), sięgając 893,4 mln dol. Marża wzrosła jednak do 12,3 proc. z 11,6 proc. Zysk netto zwiększył się o 10 proc., do 11,7 mln dol.

Sprzedaż spadła poniżej oczekiwań z powodu mniejszej liczby dużych kontraktów – tłumaczy Mike Baur, CEO Scansource'a. Zaznacza jednak, że marże rosną szybciej niż sprzedaż. Celem VAD-a jest dalszy ich wzrost.

W biznesie kodów kreskowych, sieci i bezpieczeństwa światowa sprzedaż zmniejszyła się o 1,2 proc., do 597 mln dol., a w segmencie komunikacji i usług – wzrosła o 1,8 proc.

VAD jest nadal skoncentrowany na sprzedaży w USA i Kanadzie, gdzie wciąż generuje trzy czwarte przychodów. Od kilku lat realizuje natomiast strategię budowy struktur w innych regionach i zwiększania sprzedaży poza Ameryką. W 2016 r. otworzył w Warszawie biuro na region CEE. Według danych sprzed 2 lat Scansource w Europie generował ok. 14 proc. obrotów.