Seagate: niższe marże
W III kw. 2012 r. marża brutto producenta spadła o kilka punktów procentowych, ale nadal jest dużo wyższa niż przed ubiegłoroczną powodzią w Tajlandii.
W I kw. fiskalnym 2013 (zakończonym 28 września br.) marża brutto Seagate’a wyniosła 28,4 proc. (w II kw. 2012 r. – 33,1 proc.), co przełożyło się na przeszło miliard dolarów. Mimo cięcia marż firma nadal doskonale prosperuje. W minionym kwartale przychody wyniosły 3,7 mld dol. (o 33 proc. więcej niż rok wcześniej). Seagate zarobił na czysto (zysk netto) 582 mln dol. wobec 140 mln dol. w III kw. 2011 r. (przed powodzią). Wprawdzie w II kw. 2012 r. zysk wyniósł 1 mld dol., ale na najnowszy wynik miały wpływ wydatki na przejęcie producenta napędów – LaCie.
Producent sprzedał 57 mln dysków, co dało mu 42 proc. udziału w światowym rynku. Zwiększyło się zapotrzebowanie na napędy do komputerów – o 22 proc. rok do roku, do 40,7 mln szt. Połowa z tej liczby to nośniki do urządzeń przenośnych, a druga połowa – do desktopów. Zmniejszyła się natomiast sprzedaż napędów klasy Enterprise – o 9 proc. rok do roku, do 6,3 mln szt. Reszta to modele nie przeznaczone do urządzeń komputerowych. Jedna dziesiąta wpływów producenta pochodziła ze sprzedaży detalicznej.
Podobne aktualności
300 mln dol. kary dla Seagate’a za dostawy dla Huawei
Kara spada na producenta w czasie, gdy odnotował ponad 400 mln dol. straty za I kw. br.
Tech Data poszerza kontrakt z Seagate’m
Dystrybutor rozszerzył umowę dystrybucyjną z producentem w Europie, m.in. na polski rynek.
Elko z globalną marką w Polsce
Polski oddział dystrybutora włączył do portfolio dostawcę storage’u.