Ponad pół miliarda dolarów zysku w roku fiskalnym 2011 (do 1 lipca 2011 r.) producent wypracował przy przychodach 11 mld dol. i średniej marży brutto 19,6 proc. W IV kwartale fiskalnym (II kw. 2011 r.) Seagate dostarczył na rynek 52 mln napędów, odnotowując przychód w wysokości 2,9 mld dol. i 119 mln dol. zysku netto. Marża brutto wyniosła 19,3 proc.

Prezes firmy Steve Luczo poinformował, że w minionym kwartale średnia pojemność dysków sprzedawanych przez Seagate wzrosła do ok. 590 GB (o 39 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku). 

– Seagate, podobnie jak cała branża, odnosi korzyści ze znacznego zapotrzebowania na pamięci masowe – powiedział Steve Luczo – Ponieważ dyski twarde są podstawową technologią dla dostawców usług opartych na chmurze, centrów danych oraz dostawców treści, w roku fiskalnym 2011 zapotrzebowanie wzrosło o 40 proc. osiągając 330 mln terabajtów. 

Prezes Seagate’a przewiduje, że popyt na pamięci masowe nadal będzie rosnąć, ponieważ coraz więcej zasobów jest dostępnych online, przybywa urządzeń mobilnych, które korzystają z usług w sieci.