Seagate sprzedał ponad 193 mln dysków
Seagate podał wyniki za rok fiskalny 2009/2010 zakończony 2 lipca. Zysk netto producenta wyniósł w tym okresie 1,61 mld USD. Liczba dysków sprzedanych w ciągu roku osiągnęła 193,2 mln sztuk.
Przychody w roku fiskalnym zamknęły się kwotą 11,4 mld dolarów, a marża brutto wynosiła w tym czasie 28,1 proc. Biorąc pod uwagę ponad 1,61 mln zysku netto, na każdy dysk sprzedany w ubiegłym roku przypadałoby średnio 8,33 dolara, choć sprzedaż napędów to oczywiście nie jedyny element decydujący o wynikach. Wg informacji Seagate uwzględniają one również 35 mln dolarów amortyzacji, 66 mln dolarów kosztów związanych z restrukturyzacją, 3 mln USD kosztu zamknięcia linii kredytu obrotowego, odpisów wartości aktywów trwałych na sumę 57 mln dolarów zrównoważonych kwotą 50 mln dolarów aktywów z tytułu odroczonego podatku.
W IV kwartale zakończonego roku fiskalnego zysk netto producenta wyniósł 379 mln USD przy przychodach 2,66 mld USD. Liczba dysków sprzedanych w tym czasie to 46,8 mln sztuk. Steve Luczo, Seagate CEO, słaby wynik sprzedażowy minionego kwartału tłumaczy kryzysem finansowym w Europie i mniejszymi wydatkami konsumentów po obu stronach Atlantyku. Jego zdaniem oprócz mniejszej sprzedaży dysków na zyski spółki wpłynęły także niekorzystne ceny napędów.
Podobne aktualności
300 mln dol. kary dla Seagate’a za dostawy dla Huawei
Kara spada na producenta w czasie, gdy odnotował ponad 400 mln dol. straty za I kw. br.
Braki czipów mogą zaburzyć dostawy HDD w 2022 r.
Producenci dysków obawiają się niedostatku czipów w 2022 r. Perspektywy tego rynku jeśli chodzi o popyt wyglądają jednak nieźle.