Według raportu „Polski konsument w sieci” 42 proc. firm zaliczających się do sektora MMŚP (mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa) prowadzi sprzedaż w Internecie. Posiadają własny e-sklep, konto w serwisach aukcyjnych (np. na Allegro) albo sprzedają swoje produkty lub usługi przez serwisy społecznościowe (np. na Facebooku).

Najczęściej oferują usługi IT (18 proc.) oraz marketingowe i PR-owe (16 proc.). Sprzedają sprzęt elektroniczny i komputerowy, odzież, dodatki (po 12 proc.), materiały budowlane i wykończeniowe (8 proc.), artykuły sportowe i turystyczne, sprzęt RTV/AGD  (po 6,5 proc.), książki, filmy, płyty (5 proc.).

Korzystający z e-handlu polscy przedsiębiorcy badają preferencje swoich klientów. Korzystają z ogólnodostępnych, bezpłatnych narzędzi analitycznych, posiłkują się także usługami wspomagającymi sprzedaż, np. do wysyłania korespondencji seryjnej. W opinii autorów raportu, przywiązują też dużą wagę do swojego profesjonalnego wizerunku jako sprzedawcy. Dbają, żeby ścieżka zakupowa była przyjazna dla użytkowników. Nie zapominają o klientach również wtedy, gdy towar jest już w drodze. O wrażenia pytają ich nawet po wysłaniu produktu lub usługi. 

Z badań wykonanych przez home.pl wynika, że w naszym kraju najczęściej zakupy w sieci robią mężczyźni od 33 do 49 roku życia (42 proc.), oraz w wieku 36-49 lat (37 proc.). Trochę rzadziej kobiety, ale zazwyczaj w tym samym wieku co mężczyźni (odpowiednio 35 i 33 proc.). Najrzadziej kupują kobiety (11 proc.) i mężczyźni (16 proc.) po 50 roku życia.

Większość internetowych klientów korzysta podczas zakupów w sieci z komputera lub laptopa (63 proc.). Mniej popularne są telefony komórkowe (25 proc.) i tablety (18 proc.).