W IV kw. br. 61,5 proc. zgłoszeń problemów w amerykańskim serwisie Rescuecom dotyczyło Windowsa i aplikacji na ten system. Dla porównania w III kw. odsetek ten wynosił 56,4 proc. i już wówczas odnotowano spory wzrost, związany z ofertą darmowej aktualizacji systemu do Windows 10. Nowe dane pokazują, że problem ten narasta.

Jak poprzednio wskazywał serwis, użytkownicy mają kłopot z nauczeniem się działania nowego systemu. Ponadto część zgłoszeń dotyczy uszkodzeń związanych z odcięciem zasilania w trakcie  procesu aktualizacji.

Rescuecom przypuszcza jednak, że w miarę jak użytkownicy będą lepiej poznawać nowy system, zmniejszy się liczba alarmujących telefonów i maili związanych z działaniem “Dziesiątki”.

Mac’i według danych serwisu są natomiast dużo bardziej niezawodne – liczba zgłoszeń dotyczących aplikacji na ten system wyniosła 1,2 proc., czyli nieznacznie spadła w porównaniu z III kw. ub.r.

Rescuescom odnotował też dużo mniej kłopotów związanych z wirusami i innymi zagrożeniami – ich liczba spadła o blisko połowę w porównaniu z końcem ub.r., do 6 proc. z 11,3 proc.

Do rangi drugiego w kolejności problemu urosły natomiast zgłoszenia związane z wydajnością sprzętu (z 7,4 proc. liczby awarii do 9,4 proc.). Użytkownikom częściej wysiadały także drukarki (wzrost z 4,9 proc. do 6,2 proc.).

Spadła liczba awarii dotyczących odtwarzania danych (z 2,5 proc. do 1,2 proc.), na co mogło mieć wpływ coraz powszechniejsze przechowywanie zasobów w chmurze.

Podobna jak kwartał wcześniej była liczba problemów ze sprzętem (5,6 proc.).
 

Najczęstsze problemy zgłaszane w serwisie Rescuecom w IV kw. ub.r.

1. Windows i aplikacje na ten system (61,5%)
2. Wydajność komputera (9,5%)
3. Drukarka (6,2%)
4. Wirusy oraz szkodliwe oprogramowanie (6,0%)
5. Podzespoły i ustawienia sprzętu (5,7%)
6. Poczta elektroniczna (4,9%)
7. Połączenie z Internetem (2,6%)
8. Odzyskiwanie danych (1,2%)
9. Aplikacje na Mac’a (1,2%)
10. Problem ze startem systemu – niebieski albo biały ekran (0,7%)
11. Problemy wywołane przez użytkowników (0,4%)
12. Instalacja albo ustawienia telefonu (0,14%)
13. Problemy z telewizorem (0,14%)

Źródło: Rescuecom