W 2016 r. Sferis zwiększył sprzedaż o 31 proc. rok do roku, a w IV kw. 2016 r. o 64 proc. – poinformował zarząd Actionu. Jest to związane częściowo z wyprzedażą zapasów dystrybutora, realizowaną po rozpoczęciu sanacji (1 sierpnia 2016 r.). Według zaprezentowanych danych w Sferisie rośnie zwłaszcza sprzedaż internetowa. Liczba zamówień zwiększyła się w ub.r. o 56 proc., a sprzedanych produktów w kanale internetowym – o 50 proc. Współczynnik konwersji wzrósł o 54 proc. Według zarządu Actionu Sferis rozbudowuje ofertę. Liczba unikalnych pozycji towarowych wzrosła w 2016 r. o 43 proc.

Rozwój Sferisu oraz e-commerce to jeden z zasadniczych celów strategicznych realizowanych przez grupę.

"Sferis rośnie w porównaniu do okresu sprzed sanacji. To znak, że to co robimy, robimy dobrze" – ocenił Sławomir Harazin, wiceprezes Actionu. Nie podał jednak wartości obrotów. Według niego w spółce pracują ludzie, którzy "czują rynek", stąd takie wyniki. Integracja zespołów sprzedażowych Actionu i Sferisu to jeden z celów restrukturyzacji w grupie kapitałowej. 

Sławomir Harazin zapowiedział, że Sferis będzie rozwijany w koncepcji omnichannel (sprzedaży wielokanałowej). 

"Będziemy zmieniać model sklepów Sferisu" – ujawnił wiceszef Actionu. Na razie nie zdradza szczegółów.