"Projekt wpisuje się w trend na rynku niemieckim" – poinformował Sławomir Harazin, wiceprezes Action S.A. i szef Action Europe (niemiecka spółka w grupie). Wyjaśnia, że resellerzy za Odrą kupują towar także z pominięciem dystrybucji, np. na platformach e-commerce czy w grupach zakupowych. Oferta Sferis. de obejmuje 11 kategorii produktów (w tym spoza IT). Klienci zawierają umowę zakupu z Action Europe.

Szef Action Europe poinformował, że spółka I poł. br. zamknęła na plusie. Firma nie ujawnia jednak liczb. Prezes zapewnia, że niemiecka spółka dzięki przeprowadzonej restrukturyzacji ma bardzo dobrą strukturę kosztową. Zaznacza, że osiągnęła dobry wynik mimo restrykcyjnego podejścia banków i ubezpieczycieli, związanego z restrukturyzacją Action S.A. Celem jest dalsza automatyzacja procesów, poprawa efektywności logistycznej, rozwój VAD. Strategia opiera się na e-commerce, sprzedaży B2B i B2C.