Wdrażając innowacje Sferis chce podnieść standard salonów, poprawić prezentację asortymentu, zapewnić klientom większy komfort zakupów. Pierwszy salon w nowym stylu został otwarty w końcu kwietnia we Wrocławiu (w Pasażu Grunwaldzkim). Kolejny rozpocznie działalność 18 maja w Gdyni.

W nowej aranżacji wnętrze podzielono na następujące sekcje: tablety/smartfony/netbooki, notebooki, ultrabooki, komputery, strefa dla graczy, multimedia, akcesoria oraz foto. Dotychczas sekcje nie były wyraźnie wydzielone, choć asortyment ustawiano na półkach według klucza produktowego (czyli np. laptopy obok laptopów). Ponadto w każdym salonie znajdzie się „kiosk internetowy” z dotykowym 23-calowym ekranem, w którym klienci będą mieli dostęp do bazy 12 tys. produktów oferowanych przez e-sklep sferis.pl. Mogą w ten sposób uzyskać dodatkowe informacje o sprzęcie i od razu złożyć zamówienie z odbiorem w salonie albo pod wskazany adres. Zainstalowane w sklepie podświetlane, wymienne kasetony reklamowe i telewizory LCD umożliwią przekaz treści marketingowych.

Nowa aranżacja zostanie wprowadzona w pierwszej kolejności w salonach własnych sieci. Potem ewentualnie zmienią się pozostałe punkty sprzedaży.

Tymczasem do sieci partnerskiej Sferisu przystępuje coraz więcej resellerów. W kwietniu kolejne sklepy pod nowym szyldem rozpoczęły działalność w Hajnówce (ul. Wierobieja), Skarżysku – Kamiennej (ul. Piłsudskiego), Sochaczewie (Al. 600-lecia), Słupsku (ul. Wileńska), Węgrowie (ul. Kościuszki), Jarosławiu (ul. Kościuszki), Przemyślu (ul. Jagiellońska), Tarnogrodzie (ul. Partyzantów).