Sharp kupuje biznes PC Toshiby
Nowy gracz wchodzi na rynek komputerów.
Sharp potwierdził, że przejmie biznes komputerowy Toshiby, czyli spółkę Toshiba Client Solutions. Za 80,1 proc. udziałów zapłaci 36 mln dol. Transakcja ma zostać sfinalizowana do końca III kw. 2018 r.
Potwierdziły się więc nieoficjalne informacje, że Sharp uzgodnił z Toshibą zakup jego działu PC. Cena okazała się ostatecznie jednak niższa niż przypuszczano (45 mln dol.). Na początku br. padała nawet kwota ponad 90 mln dol. Najwyraźniej czas grał na niekorzyść Toshiby.
Sharp wycofał się z rynku PC w 2010 r. Jednak po przejęciu przez Foxconna w 2016 r. – giganta ODM rynku elektroniki, który produkuje m.in. laptopy dla różnych marek – może korzystać z efektu skali. Wytwarzanie nowych urządzeń dla Sharpa powinno być stosunkowo tanie, producentowi raczej nie zabraknie również środków na rozwój biznesu komputerowego.
Toshiba w 1985 r. wypuściła na rynek pierwszego laptopa, w 2011 r. sprzedawała prawie 18 mln urządzeń, ale nie poradziła sobie z silniejszymi konkurentami. Biznes PC firmy już od ładnych paru lat jest nierentowny. W ub.r. sprzedaż spadła do 1,4 mln szt., generując 48 mln dol. straty. Japoński koncern pozbywa się działu PC redukując liczbę nierentownych biznesów (tak zrobił wcześniej m.in. z działem AGD i medycznym).
Podobne aktualności
Film z Gali CRN Polska
Zapraszamy do obejrzenia filmu z Gali CRN Polska, na której ogłosiliśmy Kodeks Dobrych Praktyk Partnerskich Branży IT, po raz pierwszy mieliśmy zaszczyt uhonorować Ambasadorów Kodeksu i wręczyć Certyfikaty Channel Master 2024.
Gala CRN Polska w obiektywie
Z przyjemnością zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z wyjątkowej, historycznej Gali CRN Polska, na której po raz pierwszy mieliśmy zaszczyt wręczyć Certyfikaty Channel Master.
Gala CRN: tworzymy historię!
Po raz pierwszy w historii mieliśmy zaszczyt uhonorować Ambasadorów Kodeksu Dobrych Praktyk Partnerskich Branży IT, uroczyście wręczyć Certyfikaty Channel Master 2024 oraz gościć Larry’ego Walsha, założyciela Channelnomics – zasłużonej amerykańskiej agencji badawczej zajmującej się globalnym kanałem sprzedaży IT.