Sharp może powrócić do biznesu telewizyjnego
Japoński producent może zmienić swoją strategię w Europie. Zamierza przeprowadzić przegląd umów licencyjnych na produkcję telewizorów.
W Europie prawa do marki telewizorów Sharp od końca 2014 r. ma słowacka firma Universal Media Corp, która przejęła m.in. polską fabrykę Sharp Crystal Park koło Torunia. UMC zajmuje się produkcją i dystrybucją sprzętu, a Sharp pobiera opłaty licencyjne od sprzedanych urządzeń. Wyjście z przynoszącego straty biznesu telewizyjnego pomogło japońskiej firmie poprawić bilans. Jak twierdzi Reuters, po przejęciu przez Foxconna Sharp liczy jednak na to, że wypracuje zyski na sprzedaży telewizorów, korzystając z łańcucha dostaw największego na świecie producenta elektroniki i szerokiej bazy klientów.
’Zdecydowaliśmy się na przegląd umów licencyjnych w Europie i Ameryce, obecnie rozważamy różne możliwości’ – poinformowała spółka.
Powrót do konsumenckiego biznesu telewizyjnego oznaczałby istotny zwrot w strategii Sharpa. W Europie, w tym w Polsce, Sharp koncentruje się na rynku B2B, głównie na rozwiązaniach druku i profesjonalnych wyświetlaczach.
Podobne aktualności
Film z Gali CRN Polska
Zapraszamy do obejrzenia filmu z Gali CRN Polska, na której ogłosiliśmy Kodeks Dobrych Praktyk Partnerskich Branży IT, po raz pierwszy mieliśmy zaszczyt uhonorować Ambasadorów Kodeksu i wręczyć Certyfikaty Channel Master 2024.
Gala CRN Polska w obiektywie
Z przyjemnością zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z wyjątkowej, historycznej Gali CRN Polska, na której po raz pierwszy mieliśmy zaszczyt wręczyć Certyfikaty Channel Master.
Gala CRN: tworzymy historię!
Po raz pierwszy w historii mieliśmy zaszczyt uhonorować Ambasadorów Kodeksu Dobrych Praktyk Partnerskich Branży IT, uroczyście wręczyć Certyfikaty Channel Master 2024 oraz gościć Larry’ego Walsha, założyciela Channelnomics – zasłużonej amerykańskiej agencji badawczej zajmującej się globalnym kanałem sprzedaży IT.