W Europie prawa do marki telewizorów Sharp od końca 2014 r. ma słowacka firma Universal Media Corp, która przejęła m.in. polską fabrykę Sharp Crystal Park koło Torunia. UMC zajmuje się produkcją i dystrybucją sprzętu, a Sharp pobiera opłaty licencyjne od sprzedanych urządzeń. Wyjście z przynoszącego straty biznesu telewizyjnego pomogło japońskiej firmie poprawić bilans. Jak twierdzi Reuters, po przejęciu przez Foxconna Sharp liczy jednak na to, że wypracuje zyski na sprzedaży telewizorów, korzystając z łańcucha dostaw największego na świecie producenta elektroniki i szerokiej bazy klientów.

’Zdecydowaliśmy się na przegląd umów licencyjnych w Europie i Ameryce, obecnie rozważamy różne możliwości’ – poinformowała spółka.

Powrót do konsumenckiego biznesu telewizyjnego oznaczałby istotny zwrot w strategii Sharpa. W Europie, w tym w Polsce, Sharp koncentruje się na rynku B2B, głównie na rozwiązaniach druku i profesjonalnych wyświetlaczach.